اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام برگزاری مسابقات قرآنی

همتی‌بوشهری: فضای رسانه‌ای فارس قرآنی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در ایام برگزاری مسابقات قرآنی فضای رسانه‌ای استان باید قرآنی شود.

همتی‌بوشهری: فضای رسانه‌ای فارس قرآنی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی‌بوشهری بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی ستاد عالی مسابقات قرآن کریم استان فارس اظهار داشت: همزمانی مسابقات قرآنی با ایام عید غدیر بیانگر پیوند نزدیک اهل‌بیت و کلام الهی است چنانکه پیامبر اکرم (ص) نیز سفارش کرد که کتاب‌الله و عترت خود را در میان امت به امانت می‌نهد.

وی خطاب به رسانه‌ها افزود: فضایی را ایجاد کنید که همگان بدانند در فارس یک حادثه بزرگ در حال رخ دادن است.

مسئول کمیته مساجد و موسسات قرآنی ستاد عالی مسابقات قرآن کریم استان فارس عنوان کرد: در این کمیته بیش از 80 موسسه قرآنی فهرست شده که برخی از آن‌ها مانند مکتب ثارالله و بیت‌الاحزان بیش از 100 شعبه در سطح این استان دارند.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه این کمیته در جلسات 10 هزار نفر عنوان شده که تاکنون پنج هزار شرکت‌کننده ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان مهلت به هفت تا هشت هزار شرکت‌کننده برسیم.

همتی تصریح کرد: برخی از شرکت‌کنندگان این کمیته در کمیته‌های دیگر ثبت‌نام کرده‌اند چراکه اعضای کانون‌های مساجد و تشکل‌ها برخی دانش‌آموز، بسیجی یا اداری هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود بیش از سه هزار مسجد و یک‌هزار کانون فرهنگی هنری اگر از هر کانون پنج نفر ثبت‌نام کنند به 10 هزار نفر خواهیم رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: قرآن با سایر برنامه‌‌ها تفاوت دارد و ترویج آموزه‌های آن حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... را به دنبال خواهد داشت.

همتی همچنین گفت: اگر به دنبال آرامش در درون و بیرون هستیم باید سبک زندگی ایرانی اسلامی را در پناه آموزه‌های قرآنی احیا کنیم.

به گزارش فارس، در این نشست حجت‌الاسلام سید ولی‌الله محمودی‌نژاد مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس، حمیدرضا گرامی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی‌مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس، محمدحسین روزی‌طلب مدیرکل آموزش و پرورش فارس و حجت‌الاسلام منصور برزگر دبیر اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت منطقه جنوب مستقر در شیراز حضور داشتند.

انتهای پیام/2448/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول