اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان خبر داد

کاهش مرگ ناشی از حوادث کودکان زیر 5 سال در رودان

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان از کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث کودکان زیر پنج سال در این شهرستان خبر داد.

کاهش مرگ ناشی از حوادث کودکان زیر 5 سال در رودان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، دکتر غلامعلی خجندی شنبه شب در نشستی درباره فعالیت‌های شبکه بهداشت این شهرستان با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های مهم توسعه و سلامت در کشورها میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال است، گفت: سوانح و حوادث، در همه دنیا جزو علل شایع مرگ و میر یا ایجاد معلولیت جسمی و آسیب‌های روحی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرگ و میر ناشی از حوادث دومین علت مرگ کودکان عنوان شده است که طبق بررسی‌ها، بسیاری از کودکانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند به‌ علت حوادث ناشی از بی‌دقتی پدر و مادرها بستری‌ شده‌اند.

این مسئول به خانواده‌ها توصیه کرد: در منزل و محیط بیرون فضایی امن برای کودک ایجاد کنند و با جلوگیری از دسترسی آنها به لوازم خطرناک و مواد مضر مانند قرص‌ها و داروها از بروز حوادث جبران‌ناپذیر جلوگیری کنند.

خجندی با اشاره به کاهش میزان مرگ ناشی از حوادث در کودکان زیر پنج سال در شهرستان رودان گفت: سال 90، مرگ کودکان زیر پنج سال ناشی از حوادث هفت مورد بوده، در سال 91، دو مورد و از ابتدای سال 92 تاکنون موردی از مرگ ناشی از حوادث در کودکان نداشتیم.

این مقام مسئول برگزاری کمیته مرگ و میر کودکان و شناسایی انواع حوادث پرخطر در شهرستان، نظارت و پایش بیمارستان، دریافت و بررسی مرگ‌های کودکان در داخل منزل، توزیع رسانه‌های آموزشی در سطح مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت جهت آموزش مادران و آموزش بهورزان و کارکنان را از جمله تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه در این شهرستان اعلام کرد.

انتهای پیام/88001/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول