اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید خبرنگاران از سیمرغ مطرح شد/

تولید روزانه 160 تن دان مرغ در یک واحد تولیدی

مدیر شرکت سیمرغ یزد گفت: روزانه 160 تن دان مرغ در واحد دان شرکت سیمرغ یزد تولید می‌شود که این میزان نیاز مجتمع بزرگ سیمرغ و مرغداری‌های اطراف را تامین می‌کند.

تولید روزانه 160 تن دان مرغ در یک واحد تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، وحیدرضا دهقانی‌زاده، ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از واحدهای مهم تولید فرآورده‌های دامی استان یزد به همراه مسئولان دامپزشکی، اظهار داشت: واحد دان شرکت سیمرغ یزد ساعتی 20 تن ظرفیت تولید دان دارد که در هشت ساعت کاری، 160 تن دان در آن تولید می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به پنج فاز تولید تخم مرغی که قرار است در شرکت سیمرغ راه‌اندازی شود، تقریبا روزانه 100 تن مصرف دان خواهیم داشت.

دهقانی‌زاده عنوان کرد: با کسر مصرف سیمرغ، توان تامین روزانه 60 تن دان مرغ مرغداری‌های گوشتی را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دان‌های تولید شده در این واحد استاندارد است، خاطرنشان کرد: دلیل استاندارد بودن دان‌ها، نظارت شدید دامپزشکی بر روی تولید دان است به نحوی که هم از طریق 12 دامپزشک مستقر در دفتر مرکزی تهران و هم از طریق دامپزشکان استان یزد و دامپزشکان مستقر در کارخانه، تولید دان در کنترل دقیق قرار دارد.

دهقانی‌زاده با اشاره به سیلوهایی که در کنار این واحد تولیدی تعبیه شده است، افزود: در سیلوها، ذخیره دو ماهه گندم و ذرت برای تولید دان نگهداری می‌شود و از آنجا که سویا و منداب نیاز به فضای بازتری دارند، نمی‌توان آنها را در سیلو نگهداری کرد.

وی تاکید کرد: تمام مواد در تولید دان طبیعی است و حتی اگر مرغ‌ها در منزل نیز با چنین دان استانداردی تغذیه شوند، همین میزان رشد را دارند.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: کارخانه دان طوری طراحی شده که از زمان تخلیه از تریلی تا زمانی که دان در مقابل مرغ قرار می‌گیرد، کسی دان‌ها را نمی‌بیند زیرا تماس با محیط ممکن است سبب آلودگی آنها شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام مراحل تولید دان به صورت مکانیزه است و پس از بسته‌بندی در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.

دهقانی‌زاده یادآور شد: این کارخانه توسط کارشناسان ایرانی و یزدی طراحی و اجرا شده و بازدیدکنندگان خارجی نیز معترف بوده‌اند که چنین سیستم کوچک اما کارایی را تاکنون مشاهده نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: تنها موادی که به گندم، ذرت و سویا و منداب اضافه می‌شود، روغن و دی‌کلسیم فسفات است که مصرف دارویی برای انسان نیز دارد و تمام مواد به دور از نور و رطوبت نگهداری می‌شوند.

خبرنگاران در این بازدید از بخش‌های مختلف تولید دان بازدید کردند.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول