اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس جدید

اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تشریح شد

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برنامه‌های آینده این سازمان را تشریح کرد.

اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدحسین شیرعلی‌زاده عصر امروز در حاشیه مراسم معارفه خود با اشاره به اهداف و برنامه‌های برای مجموعه تحت مدیریتش، اظهار داشت: روان‌سازی فرایندها و حذف تشریفات و مقررات زاید، چابک سازی و بهینه‌ کردن ساختار سازمانی به منظور افزایش کارآمدی و ارائه اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن و حمایت کامل از طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی از جمله موارد دارای اولویت است که به آنها به طور جد پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: ارائه راهکارهای حمایتی و تشویقی قانونمند برای ایجاد و توسعه صنایع منطبق با مزیت‌های نسبی استان با اولویت تولیدکنندگان کالاهای صادراتی و بهره‌برداری مناسب از زیر ساخت‌های ایجاد شده و توسعه زیر ساخت‌های مورد نیاز برای صنایع اولویت‌دار نیز باید در استان از دیگر اهداف باشد.

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه حمایت کامل از توسعه صنایع معدنی با ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: تلاش در جهت تکمیل زنجیره تولید و بهره‌برداری مناسب از سرمایه گذاری صورت گرفته در زمینه صنایع معدنی بخصوص تولید فولاد و ارائه راهکار برای تکلیف واحدهای صنعتی بدهکار در سیستم بانکی از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های دیگر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواهد بود.

به گفته شیرعلی‌زاده؛ پیگیری توسعه و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی استان و حمایت کامل از تقویت تشکل‌های خصوصی مرتبط با بخش صنعت و معدن و بازرگانی و همچنین پیگیری و ارائه راهکار برای توسعه زیر ساخت‌ها و بهره‌برداری کامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و منطقه ویژه کشتی سازی فارس نیز باید در راس امور باشد.

وی، حمایت همه جانبه از صنایع ملی از جمله آلومینیوم سازی، فولاد سازی، کشتی سازی، تولید سازه‌های دریایی و تلاش برای ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی آلومینیوم، فولاد، سیمان، پتروشیمی و کشتی سازی را نیز از اهم امور برشمرد.

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تلاش برای تغییر رویکردهای سرمایه‌گذاری جامعه به سمت تولید پایدار جذب سرمایه گذاری بومیان ساکن خارج از کشور و تلاش در جهت کمک به افزایش بهره‌وری و کیفیت تولید برای حضور فعال در بازار در کنار حمایت کامل از ایجاد و توسعه مراکز خدمات فناوری و کسب و کار را از جمله سایر اولویت‌های خود و مجموعه تحت مدیریتش در آینده خواند.

شیرعلی‌زاده با بیان اینکه برای محقق شدن امر تشکیل خوشه‌های صنعتی و ساده سازی فرآیندهای صدور انواع مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران بخش صنعت، معدن و تجارت و حمایت کامل از صادر کنندگان غیر نفتی تمام تلاش خود را در چارچوب قانونی می‌کند، اضافه کرد: تلاش در بهره‌برداری کامل از مزیت‌های اصلی بازرگانی استان از جمله وجود بنادر متعدد، شبکه‌ها، حمل و نقل دارایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی نیز باید در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: تلاش در راستای توسعه ترانزیت کالا از بنادر استان به کشورهای شمالی و بالعکس و حمایت کامل از فعالیت‌های مختلف بازرگانی به خصوص صادرات، ترانزیت و همچنین واردات کالاهای اساسی در کنار تکمیل مطالعات پی‌جویی و اکتشاف معادن نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان توجه به مطالعات در بازار منطقه و کشورهای همجوار و انجام مطالعات طرح‌های اولویت‌دار سرمایه گذاری را اشاره و افزود: حمایت کامل از اکتشاف بهره‌برداری از معادن به خصوص معادن غنی سنگ آهن، کروم و منگنز در شمال استان و حمایت کامل از توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی با ایجاد زیر ساخت‌های لازم نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/88007/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول