اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر تنکابن:

تداوم دفن زباله‌ها در شمال کشور جایز نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شمال به ویژه منطقه غرب مازندران به لحاظ بارش فراوان باران و رطوبت زیاد تداوم دفن زباله‌ها دیگر جایز نیست و باید برای آنها چاره‌ای اساسی اندیشید.

تداوم دفن زباله‌ها در شمال کشور جایز نیست

تقی پزشکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن گفت: پس از تجربه ناموفق احداث کارخانه کمپوست پرده‌سر تنکابن مسئولان شهرستان مجبور به تغییر رویه دادند و قرار شد یک شرکت خصوصی برای احداث کارخانه زباله‌سوز و تولید برق وارد ماجرا شود.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌هایی که تاکنون صورت گرفت ادامه مذاکره و همکاری برای احداث کارخانه تولید برق از زباله با این سرمایه‌گذار غیرممکن است زیرا این سرمایه‌گذار زمین مورد نیاز احداث کارخانه را از شهرستان طلب کرده و با توجه به گرانی زمین و کمبود آن در منطقه ادامه کار با این سرمایه‌گذار غیر ممکن است و برای حل مشکلات زباله‌های تولیدی منطقه لازم است با سرمایه‌گذاران دیگر وارد مذاکره شویم.

پزشکی گفت: شرایط اقلیمی استان‌‌های شمالی با توجه به بارش‌های فراوان در تمامی فصول و رطوبت بالا، زیست بوم این استان‌ها را در برابر آسیب‌های ناشی از ورود زباله و شیرابه‌های آن به طبیعت چند برابر کرده است.

این مسئول شهری تصریح کرد: راه افتادن شیرابه‌های زباله‌ها منجر به آلودگی منابع آب‌های سطحی و زیر سطحی شده و این مخاطرات از نقطه هشدار گذشته و به بحران نزدیک شده و گزارشات متعدد از دهیاری‌ها مبنی بر تلف شدن احشام و دام‌های روستائیان و بروز بیماری‌های میکروبی معده نمونه‌ای از آغاز همین مخاطرات است پس تداوم دفن زباله‌ها به هر شکل در مناطق مرطوب مانند استان‌های شمالی بسیار مخاطره‌انگیز است و دیگر جایز نیست زباله‌ها دفن شوند و باید این مشکل ریشه‌ای حل شود.

پزشکی در ادامه اظهار داشت: در طول سال با توجه به حضور گردشگران از همه نقاط ایران در استان‌های شمالی علاوه بر اینکه میزان تولید زباله‌ها در این مناطق به چند برابر می‌رسد و سلامت ساکنان این مناطق را به مخاطره می‌‌اندازد این معضل بر هزینه‌های شهرها و روستاهای شمالی برای مدیریت و جمع‌آوری این زباله‌ها نیز می‌افزاید و هرگونه آلودگی و بحران زیست محیطی در این منطقه با توجه به حضور گردشگران، تمام کشورها را تهدید خواهد کرد.

وی یادآور شد: از مسئولان استانی و کشور می‌خواهیم به مسائل و معضلات زباله‌های استان‌های شمالی با دید ملی بنگرند و با تسریع در روند احداث کارخانجات کمپوست و نیروگاه‌های زباله‌سوز جلوی بروز هرگونه بحران احتمالی که از مرز هشدار گذر کرده است را بگیرند.

انتهای پیام/86020/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول