اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر آمل:

احداث نیروگاه زباله‌سوز 250 میلیارد تومان هزینه دارد

رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: احداث نیروگاه زباله‌سوز حداقل 250 میلیارد تومان هزینه در بردارد که در توان شهرداری‌های استان نیست و یک همت ملی می‌‌خواهد.

احداث نیروگاه زباله‌سوز 250 میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی شهرداری آمل، جلسه کارگروه مدیریت پسماندهای شهری به منظور دفع اصولی زباله‌های تولیدی شهرستان آمل و شهرهای همجوار و رفع خطرات ناشی از آن به ریاست سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل با حضور فرماندار بابلسر، اعضای شورای اسلامی شهرهای بابلسر و آمل، شهرداران آمل و بابلسر، فرمانده انتظامی آمل و سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل در سالن اجتماعات شهرداری آمل برگزار شد.

خسرو ابراهیم‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا، احداث نیروگاه تولید برق از زباله، تولید کمپوست و راه‌های دیگر دفع اصولی زباله نیاز به برنامه‌ریزی و کار کارشناسی دارد، گفت: برای حمایت از طرح جامع مدیریت پسماندهای شهری تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌هایی که با مدیریت خاصی اداره می‌شوند مسئول بوده و این مسئله نباید به تنهایی به عهده شهرداری‌ها گذاشته شود.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: احداث نیروگاه زباله‌سوز حداقل 250 میلیارد تومان هزینه در بردارد که در توان شهرداری‌های استان نیست و یک همت ملی می‌‌خواهد، باید با یک وحدت و همدلی این مشکلات برطرف شود زیرا روز به روز شیرابه‌های حاصل از دپوی زباله‌ها بیشتر می‌شود و این شیرابه‌ها وارد رودخانه‌ها، زمین‌های کشاورزی و سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود و خطری جدی برای محیط زیست و سلامت انسانها است.

شعبانعلی واحدی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل با اشاره به رشد جمعیت در شهرها و تولید زباله‌های شهری، اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت پسماندها را ضروری و آن را یکی از وظایف شهرداری‌ها خواند و تاکید کرد: تفکیک زباله از مبدا می‌تواند در بازیافت بیشتر و بهتر مواد و دفع اصولی آنها موثر باشد.

وی گفت: باید به نظرات کارشناسان احترام بگذاریم و نظرات آنها را بپذیریم و برای برون رفت از این مشکل نه تنها در آمل بلکه در استان با محوریت استاندار، معاونان عمرانی و برنامه‌ریزی استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداران، روسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران مازندران جلسه مشترکی تشکیل داد تا اعتبار لازم برای احداث کارخانه زباله‌سوز یا راهکار اجرایی دیگر در نظر گرفته شود و ما آمادگی داریم تا شهر آمل به عنوان پایلوت شهرهای استان در نظر گرفته شود.

احمد امیرسلیمانی شهردار آمل نیز گفت: با توجه به اینکه زباله بعضی از شهرهای همجوار مانند فریدونکنار، بابلسر، دابودشت و سرخرود به محل دفن عمارت شهرداری آمل حمل می‌شود معضل شیرابه حاصل از دپوی زباله‌ها خطری جدی برای محیط زیست بوده و باید یک فکر اساسی کرد.

شهردار آمل افزود: در جوامع پیشرفته تفکیک پسماندها در مبدا جزو قوانین اصلی مدیریت پسماند  است، زیرا پردازش پسماندها به وسیله ماشین‌آلات یا پردازش پسماندها به روش دفن اصولی یا زباله‌سوز بسیار پرهزینه و زمین محل‌های دفن محدود است بنابراین تفکیک پسماندها به بخش‌های بازیافتی و غیربازیافتی هم توجیه اقتصادی و هم توجیه اکولوژی دارد و این در صورتی ممکن است که برنامه آموزش عمومی به صورت جامع و مرتبط به شهروندان ارائه شود.

انتهای‌پیام/86011/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول