اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ترافیک شهرستان سنندج:

کمبود تاکسی در سنندج پذیرفتنی نیست

رئیس شورای ترافیک شهرستان سنندج خواستار هماهنگی تمامی دستگاه‌های مسئول در حل مشکل ترافیک شد و گفت: باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز شود.

کمبود تاکسی در سنندج پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک این شهرستان با بیان اینکه این شورا در حد امکانات و توان خود فعالیت‌های مثبتی انجام می‌دهد، گفت: معضل ترافیک تنها یک علت ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل ایجاد ترافیک نبود پارکینگ است تصریح کرد: مشکل بزرگ دیگر در این زمینه تک‌سرنشین بودن برخی خودروهای شخصی است.

رئیس شورای ترافیک شهرستان سنندج با تأکید بر اینکه ارائه خدمات مناسب به شهروندان در شهرک‌های مختلف از مراجعه به مرکز شهر و در نتیجه ایجاد ترافیک تا حدود زیادی ممانعت خواهد کرد گفت: شهرداری باید در این راستا برنامه‌های مناسبی تدوین کند.

میرزایی‌اصل بر لزوم ایجاد سازمانی مختص میوه و تره‌بار نیز تأکید کرد و گفت: در این صورت هم نظارت مناسبی بر بازار ایجاد و هم از بار ترافیکی شهر کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارائه خدمات به شهروندان اشکالات جدی وجود دارد اظهار کرد: یک بخش از این قضیه فرهنگی است و باید سازمان تاکسیرانی اجرای طرح‌ها را رصد و پایش کند.

رئیس شورای ترافیک شهرستان سنندج با بیان اینکه نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها باید در جلسات وجود داشته باشد تصریح کرد: نبود کمیته انضباطی در سازمان تاکسیرانی یک خلأ جدی است که باید برای رفع این نقیصه تلاش شود.

میرزایی‌اصل با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مرجعی برای رسیدگی به تخلفات رانندگان تاکسی وجود ندارد، فعال شدن کمیته انضباطی با در نظر گرفتن جریمه متخلفان و تشویق افراد قانونمند را یک موضوع مهم عنوان کرد.

فرماندار سنندج با بیان اینکه قالب توجیه نیست در طول روز در سطح شهر تاکسی وجود نداشته باشد، گفت: با وجود یک‎هزار و 300 تاکسی اضافه در سنندج این امر به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به اینکه مجموعه تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید راهور را یاری کنند تصریح کرد: همه در معضل ترافیک مقصریم و باید به تناسب مسئولیت‌ها پاسخگو باشیم.

رئیس شورای ترافیک شهرستان سنندج با تأکید بر اینکه نباید به شکل جزیره‌ای فکر و عمل شود گفت: باید تلاش شود تا ایستگاه‌های تاکسی از هسته مرکزی شهر فاصله داشته و گره ترافیکی ایجاد نکنند.

فرماندار سنندج افزود: هر اندازه جمعیت از هسته مرکزی شهر دور شود در کمک به کاستن از بار ترافیکی مؤثر خواهد بود.

وی رفع مشکلات را در سایه همفکری، تامل و خرد جمعی دانست و گفت: زمانی می‌توان بر مشکلات چیره شد که از خرد جمعی نهایت بهره را ببریم.

میرزایی‌اصل با تأکید مجدد بر این نکته که شورای ترافیک بر حسب امکانات و مقدورات فعالیت می‌کند اظهار کرد: هدف ما تأمین رفاه مردم است و باید از دوباره‌کاری و تکرار طرح‌های بی‌نتیجه پرهیز شود.

رئیس شورای ترافیک شهرستان سنندج با اشاره به اینکه ندیدن مشکلات و تعریف کردن از خود موجب درجا زدن می‌شود گفت: اگر خودمان نسبت به رفع ایرادات عمل نکنیم دیگران این عیوب را دیده و به ما گوشزد خواهند کرد که زیبنده نیست.

وی در پایان با بیان این موضوع که هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل در بحث ترافیک سنندج فاصله داریم گفت: شهرداری سنندج در گام نخست به فکر احداث پارکینگ باشد.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول