اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی انجام مانور فرضی زلزله در ریگان

ادارات ریگان آمادگی کامل را در برابر بلایای طبیعی دارند

ادارات ریگان آمادگی کامل را در برابر بلایای طبیعی دارند.

ادارات ریگان آمادگی کامل را در برابر بلایای طبیعی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که امکان وقوع حوادث متعدد طبیعی در این شهرستان منجمله، سیل، زلزله و توفان در آن وجود دارد.

یکی از حوادثی که در این شهرستان هر لحظه احتمال وقوع آن وجود دارد، توفان‌های شدید شن است که خسارات زیادی را در این شهرستان به وجود می‌آورد.

توفان‌های شن از حوادث همیشگی ریگان

توفان‌هایی که موجب مشکلات متعددی برای روستاهای شهرستان می‌شود، احتمال مسدود شدن جاده، قطع برق، قطع آب آشامیدنی، تلفن و مشکلات کشاورزی و ... را به دنبال دارد، اما ادارات شهرستان با آموزش‌های متعددی که در زمینه حوادث دیدند در کوتاه‌ترین زمان آمادگی خود را در برابر حوادث دارند.

با توجه به اینکه این توفان‌ها از بلایای طبیعی هستند، اگر بخواهیم خسارات ناشی از بلایای طبیعی را به حداقل برسانیم، باید با تمهیدات لازم مقدمات و کسب آموزش‌های لازم هر لحظه منتظر وقوع این گونه بلایا باشیم.

در زلزله چند سال گذشته در منطقه چاه‌قنبر ادارات شهرستان ریگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل وقوع حادثه حاضر شدند و از مصیبت‌های ناشی از آن جلوگیری شد.

حضور به موقع در مناطق صعب‌العبور کوهستانی

با توجه به اینکه این منطقه یکی از مناطق صعب‌العبور بود و تردد در این منطقه به سختی انجام می‌شد، اما ادارات در کوتاه‌ترین زمان به محل وقوع حادثه حاضر شدند و به امدادرسانی مردم پرداختند.

فرماندار ریگان اظهار داشت: شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های حادثه‌خیز استان است که سالانه توفان‌های شدید در این شهرستان خسارات زیادی در پی دارد.

مجید اعتمادی افزود: اما ادارات این شهرستان در مقابل بلاها و حوادث آمادگی 100 درصد دارند که زلزله چاه‌قنبر  این مورد را ثابت می‌کند.

وی تصریح کرد: در این حادثه ادارات شهرستان با توجه به اینکه این منطقه یکی از مناطق صعب‌العبور بود، اما در کوتاه‌ترین زمان به محل حادثه حاضر و امدادرسانی را انجام دادند.

آمادگی 20 دقیقه‌ای برای مقابله با حوادث

دبیر ستاد حوادث بحران شهرستان ریگان با اشاره به برگزاری مانور فرضی حادثه گفت: در این مانور که بدون هماهنگی و اطلاع قبلی و با هدف سنجش میزان آمادگی اعضای ستاد برپا شد فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ریگان طی ابلاغیه‌ای از اعضای این ستاد خواستند که ظرف مدت 15 الی 20 دقیقه تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای عملیات امداد و نجات در مواقع بروز حادثه را در مقابل فرمانداری این شهرستان حاضر کنند که ادارات ریگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دادند.

محمدصادق دادالله‌پور افزود: این مانور به‌ منظور سنجش میزان آمادگی و ارزیابی سرعت عمل، لوازم و تجهیزات، چگونگی امدادرسانی دستگاه‌های مختلف و… در زمان وقوع حوادث و بررسی نقاط قوت و ضعف در عملیات امداد و نجات و کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی برگزار شد.

وی افزود: در این مانور تمام دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان شهرستان ریگان از جمله آتش‌نشانی، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، سپاه، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و… حضور فعال داشتند.

آموزش حوادث برای مدیران

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان افزود: تمام دهیاران شهرستان ریگان آموزش‌های لازم را در زمینه بحران و حوادث فرا گرفتند.

دادالله‌پور ابراز داشت: امروز نیز دوره آموزشی ویژه مدیران در رابطه با آمادگی در برابر حوادث برگزار شد.

وی افزود: در پایان ادارات شهرستان آمادگی خود را در برابر حوادث طی مانوری در سطح شهر ریگان به نمایش گذاشتند.در ادامه بهزاد عارف رئیس اداره هلال احمر شهرستان آموزش‌های لازم را در زمینه بروز حوادث و راهکارهای آن آموزش داد.

انتهای پیام/80014/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول