اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پلیس فتا صورت گرفت

دستگیری فروشنده کلاهبردار در فارس

رئیس پلیس فتای فارس از کشف پرونده‌ای خبر داد که در آن یک فروشنده مواد غذایی از مشتریان خود با استفاده از تلفن بانک و دستگاه کارت خوان، کلاهبرداری می‌کرد.

دستگیری فروشنده کلاهبردار در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: با ارجاع دو پرونده برداشت غیرمجاز در شیراز که شاکیان آن مدعی سرقت اینترنتی از حساب خود بودند، پیگیری‌های اولیه توسط ماموران پلیس قتای فارس شروع شد.

وی ادامه داد: با توجه به شباهت موضوع جرم و نحوه برداشت، مشخصات اولیه‌ای از سارق به دست آمد و هر دو پرونده همزمان در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان فارس بیان کرد: با بررسی شماره حساب سارق اینترنتی موضوع جرم و ارتباط هر دو پرونده با یکدیگر مشخص و با شناسایی کامل متهم اکیپ عملیاتی از این یگان به محل اعزام و وی را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند.

حسینی اضافه کرد: متهم فروشنده مواد غذایی در محل زندگی شاکیان است که با استفاده از دستگاه کارت‌خوان و تلفن بانک در مغازه خود توانسته است حساب مشتریانش را هک و از آنها برداشت کند.

وی افزود: در این پرونده که تا کنون دو شاکی دارد، فروشنده با استفاده از رمز اول کارت مشتری، خرید وی را انجام داده و با ثبت شماره کارت و اطلاعات درج شده بر روی آن، پس از خروج مشتری از مغازه با روش آزمایش و خطا بر روی رمز اول توانسته است به حساب آنها دسترسی و از آن برداشت کند.

رئیس پلیس فتای استان فارس با بیان اینکه مبلغ کلاهبرداری این فروشنده 25 ساله به 2 میلیون تومان رسیده است اضافه کرد: تا کنون پنج مورد کلاهبرداری از مشتریان این فروشنده کشف شده و تحقیقات برای دیگر برداشت‌های غیرمجاز احتمالی از این فرد ادامه دارد.

حسینی هشدار داد که استفاده از بانکداری الکترونیکی همان‌طور که مزایای بسیاری دارد لیکن عدم توجه به نگهداری اطلاعات شخصی و در اختیار قرار دادن آن به اشخاص موجب خسران و زیان برای صاحب حساب می‌شود.

انتهای پیام/2448/خ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول