اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرودشت تاکید کرد

بهره‌گیری از ظرفیت والای حافظ در راستای اعتلای فرهنگی

امام جمعه مرودشت گفت: حافظ شیرازی ظرفیت فرهنگی والایی است که باید در راستای اعتلای فرهنگی استان فارس بیشتر شناخته شود.

بهره‌گیری از ظرفیت والای حافظ در راستای اعتلای فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری میبدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به آغاز ثبت نام و برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم این امر را از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور دانست و اظهار داشت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، به حق شایسته میزبان این رخداد معنوی است.

امام جمعه مرودشت افزود: این مسابقات می‌تواند با توجه به اثر معنوی آن تاثیرات فرهنگی و معنوی بسیاری در این استان داشته باشد.

خطیب جمعه مرودشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ادامه خبرسازی پیامدهای مثبت سفر ریاست جمهوری به نیویورک تصریح کرد: دیپلماسی نرم و قهرمانانه سران ایران، عرصه بسیار خوبی برای نشان دادن عظمت، اقتدار، رحمت و صداقت ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه این دیپلماسی فرصت خوبی برای نمایان کردن بیشتر چهره واقعی سران آمریکایی برای جهانیان شد خاطرنشان کرد: سران آمریکا با رفتار و ژست‌های همیشگی خود نشان دادند که همچنان غیرقابل اعتماد و خودبرتربین و عهدشکن هستند.

وی ابراز داشت: آمریکایی‌ها فکر نکنند این نرمش به خاطر تهدیدات و تحریم‌های آنان است، چراکه 35 سال است آمریکا را زیر پا گذاشته‌‌ایم و امروز نیز همان ملت با قدرتی مضاعف هستیم.

امام جمعه مرودشت با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در سخنرانی روسای جمهوری، برخی کشورها جلسه را ترک کردند گفت: در این جلسه تنها رژیم صهیونیستی بود که از جلسه خارج شد و دیگران با علاقه به سخنان رئیس جمهور کشورمان گوش فرا دادند.

روز بزرگداشت حافظ موضوع دیگری بود که امام جمعه مرودشت به آن پرداخت و تصریح کرد: حافظ شیرازی ظرفیت فرهنگی والایی است که باید در راستای اعتلای فرهنگی این استان بیشتر شناخته شود.

غفوری میبدی همچنین با اشاره به مشکلات فرهنگی در مرودشت تصریح کرد: این شهرستان به عنوان دومین شهر این استان ظرفیت‌های فرهنگی بسیار بالایی دارد که مسئولان فرهنگی از آن غافل هستند و باید از این پتانسیل‌ها برای رشد فرهنگی و هنری این شهرستان استفاده شود.

امام جمعه مرودشت با اشاره به روز جهانی عصای سفید احترام به این قشر از جامعه را لازم برشمرد و از مسئولان این شهرستان خواست تا با توجه به مشکلات آنان زمینه‌های اشتغال را برای این افراد نیز فراهم کنند.

خطیب نماز جمعه مرودشت روز عرفات و برگزاری دعای عرفه در سطح این شهرستان را فرصت معنوی بالا در راستای بندگی خواند و با اشاره به موضوع مکان و زمان عرفات خاطرنشان کرد: در این روز بندگان عارف الهی با بالابردن سطح معرفت خود به عظمت بی‌منتهای الهی و گناهان خود اعتراف می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم این روز را از دست ندهند چراکه دعای عرفه امام حسین (علیه‌السلام) پرواز به بالاترین مراتب قله ذکر بوده و این دعا بیانگر اوج عرفان و معرفت این امام همام است.

امام جمعه مرودشت همچنین به روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اشاره کرد و توجه به مسائل ایمنی را در هر لحظه ضروری برشمرد و افزود: در این راستا برنامه‌ای به منظور آگاهی‌سازی مردم هرساله در شهرستان برگزار می‌شود که لازم است شهروندان به آن توجه کنند تا در برابر مشکلات آمادگی لازم را داشته باشند.

شهادت امام محمد باقر (ع) نیز موضوع دیگری بود که امام جمعه مرودشت با بیان برخی ویژگی‌های آن حضرت، خواستار برگزاری مناسب این روز و عزاداری مردم در سطح این شهرستان شد.

انتهای پیام/2448/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول