اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

حاجیان از اختلاف تفرقه‌برانگیزانه پرهیز کنند

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: حاجیان بیت‌الله‌الحرام از هرگونه اختلاف تفرقه و نزاع‌برانگیزانه دوری کرده و با برادری با هم برخورد کنند.

حاجیان از اختلاف تفرقه‌برانگیزانه پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت ششم ذی‌الحجه سالروز شهادت مظلومانه بیش از 400 زائر و حاجی بیت‌الله‌الحرام در حرم امن الهی در سخنانی اظهار داشت: این جنایت وحشیانه ننگین و تاریخی در پرونده آل سعود و علما و فرقه انحرافی وهابی تا قیامت نقش بست.

وی افزود: در حرم امن الهی که حتی برای حیوانات و گیاهان و درختان جایگاه امنی به شمار می‌رود بی‌شرمانه حاجیان بیت‌الله‌الحرام توسط مأموران آل سعود به گلوله بسته شدند.

امام جمعه کازرون مراسم حج را یک عبادت جامع و نشانه زنده بودن اسلام عنوان کرد و گفت: هر ساله این مراسم در ابعاد وسیع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عبادی و نظامی در بیت‌الله‌الحرام برگزار می‌شود که بیانگر اقتدار امت اسلامی است.

خرسند، برخورد برادرانه و صحیح مسلمانان با وجود اختلاف مذاهب با یکدیگر را یکی از لوازم حج ابراهیمی حاجیان عنوان کرد و ابراز داشت: مسلمانان در حرم امن الهی از هر فرقه و ملیتی که بوده باید با چشم برادری به یکدیگر نگاه کنند و از نزاع و دعوا بپرهیزند.

وی برائت از مشرکان را برخلاف نظریه فرقه ضاله وهابیون یک اصل قرآنی دانست که در آیات متعددی از قرآن کریم بحث برائت ذکر شده بنابراین حاجیان باید در این مراسم شرکت کنند.

خطیب نماز جمعه کازرون تصریح کرد: امروزه بیت‌الله‌الحرام در هاله‌ای از مظاهر شرک قرار گرفته که در این راستا با اتحاد و همت مسلمانان این مظاهر نفاق و شرک باید از اطراف حرم امن الهی پاک شود.

خرسند در ادامه روز عرفه را روز دعا، راز و نیاز و مناجات عنوان کرد و از مردم و متدینان خواست در این روز محل کسب و کار خود را ساعاتی رها کرده و به راز و نیاز و دعا که وسیله نجات انسان است، بپردازند.

وی با تبریک عید سعید قربان ابراز داشت: خداوند این عید را مبارزه با نفس و وسوسه‌های شیطانی قرار داده، بنابراین شرکت در نماز این عید مانند نماز عید فطر برای مسلمانان الزامی است.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره شهدای این نیرو در برقراری نظم و امنیت و رفاه جامعه اظهار داشت: مقوله امنیت یکی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی است که این مهم امروزه در جامعه برعهده جان‌برکفان نیروی انتظامی قرار دارد.

خرسند گفت: همان‌گونه که امنیت یکی از آرمان‌های دیرینه بشری بوده بنابراین بر همین اساس دین مبین اسلام این مقوله را از اصول زندگی انسان و امری ضروری می‌پندارد.

وی اقتدار معنوی، توکل بر ایمان، مردمی بودن، عزت‌مداری، پاک‌دامنی و دوری از فساد، داشتن دیانت و تقوا در عمل و رفتاری توأم با رحمت و مهربانی با عموم مردم و قاطعیت با مجرمان را از ویژگی‌های نیروی انتظامی از کلام مقام معظم رهبری عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: امروزه نیروی انتظامی فرمایشات مقام معظم رهبری را همواره باید سرلوحه کار خود قرار دهد و به آن عمل کند.

خرسند در بخش پایانی خطبه خطاب به نیروی انتظامی شهرستان کازرون، خواستار جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز و برخورد با اراذل و اوباش و مخلان امنیت در این شهرستان شد.

به گزارش فارس، پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون محسن سروقد فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان در سخنانی عملکرد یک‌ساله این نیرو را تشریح کرد.

انتهای پیام/2448/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول