اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

استکبار در مقابل روحیه شهادت‌طلبی‌ ایرانیان همواره ناکام است

امام جمعه بیجار گفت: استکبار جهانی و گروهک‌های معاند نظام اسلامی همواره در مقابل رشادت‌ها و شهادت‌طلبی ایرانیان ناکام می‌مانند.

استکبار در مقابل روحیه شهادت‌طلبی‌ ایرانیان همواره ناکام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی معنوی نمازجمعه این هفته در حسینیه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و تقرب به درگاه باری تعالی، راه سعادت‌مندی انسان را در سایه بهره از آموزه‌های قرآنی و اسلامی بیان کرد.

وی ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر به تمامی مسلمین جهان به زندگی و خصوصیات آن حضرت اشاره کرد و افزود: از ویژگی‌های برجسته اخلاقی امام باقر(ع) دست دادن و محبت با دوستان هنگام دیدار با آنها بود که این محبت را مایه از بین بردن دشمنی‌ها و کینه‌ها می‌دانست.

مرادی با بیان اینکه امام محمدباقر سنت‌های حسنه جدش پیامبر اکرم را زنده و مکارم اخلاقی را آموزش می‌دادند گفت: زندگی و هدف امامام و ائمه اطهار همواره باید مورد توجه و الگویی در زندگی باشد.

وی به جایگاه علمی امام محمدباقر و تربیت شاگردانش اشاره و خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) آغازگر تحول فکری و فرهنگی در جهان اسلام بود به گونه‌ای که مقام علمی ایشان به قدری بالا و ارزنده بود که حتی دشمنان و مخالفان ایشان به این امر اقرار کردند.

 مرادی با اشاره به لقب امام محمدباقر اظهار کرد: لقب باقر و شکافنده علوم از جانب حضرت محمد (ص) برای ایشان برگزیده شده است و نشان از جایگاه علمی ایشان دارد.

خطیب جمعه بیجار به جهاد علمی که این امام بزرگوار محقق کردند اشاره و جهاد علمی آن حضرت را در 3 بخش تشویق به فراگیری و نشر علوم و تدوین کتب بیان کرد و خواستار الگوپذیری جوانان و سرلوحه قرار دادن این امام بزرگوار در زندگی خود شد.

امام جمعه بیجار با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دستور آمریکا به دست مأموران آل سعود در سال 1366 گفت: شهادت مظلومانه زائرین خدا در حرم امن الهی موجب قوت و تبلیغ انقلاب و معرفی مظلومیت ملت ایران اسلامی به جهانیان بود.

وی با بیان اینکه شهید انواری امام جمعه وقت بیجار نیز در میان زائرینی بود که در خانه خدا به شهادت رسیدند خاطرنشان کرد: شهادت هموطنانمان توسط دست‎نشانده‌های استکبار همواره نشان از ضعف آنها در مقابل ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه این گونه اعمال ناشایست استکبار و دست‎نشانده‌هایش همچنان ادامه دارد بیان کرد: دشمن و در رأس آنها استکبار همواره در تمامی زمان‌ها و دوران قصد براندازی حکومت اسلامی و دلسرد کردن مردم از دین اسلام را داشته‌اند اما ایرانیان مسلمان همواره با شهادت‌طلبی، ایثار و از خود گذشتگی مهر خاموشی بر خواسته‌های آنها نهاده است.

به گفته امام جمعه بیجار، زائران خانه خدا ذرات وجودشان به خداوند تبارک وتعالی پیوست و در خون عشق و ارادت به اسلام غلطیدند و اکنون ما موظف هستیم از خون تمامی شهدای اسلام و ایران عزیزمان با بیداری و انزجار از دشمنان و در پی گرفتن اهداف شهدا پاسداری کنیم.

عملکرد نیروی انتظامی بیجار قابل  تقدیر است

خطیب جمعه بیجار در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به هفته نیروی انتظامی و تقدیر و تشکر از کارکنان نیروی انتظامی بیجار به دلیل برقرای مطلوب امنیت در این شهرستان اظهار کرد: عملکرد مطلوب نیروی انتظامی در امر برقراری نظم در بیجار قابل تقدیر و ستایش است.

وی اخبار منتشر شده از رضایت مردمی این شهرستان نسبت به عملکرد نیروی انتظامی را فراهم نمودن زمینه هر چه بیشتر تعامل و همکاری مردم بیان کرد.

امام جمعه بیجار امنیت پایدار در جامعه خصوصاً استان کردستان را ناشی از خدمات ارزنده پلیس ناجا در سایه همکاری مردم عنوان کرد.

مرادی با بیان اینکه رسالت نیروی انتظامی ایجاد و برقراری امنیت در جامعه است گفت: نیروی انتظامی حافظان امنیت در جامعه هستند و امنیت اکنون مرهون زحمات و از خودگذشتگی آنها است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است اظهار کرد: امنیت یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار در جوامع است که ایران اسلامی در سایه زحمات نیروی انتظامی همواره از امنیت کافی و وافی برخوردار و در میان جوامع دیگر همواره مقتدر و سربلند است.

عید قربان نماد بارز بندگی است

خطیب جمعه بیجار در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عید قربان گفت: عید قربان نماد بارز بندگی و روز اثبات عشق به معبود ازلی است.

وی با بیان اینکه عید قربان عید تسلیم است گفت: روز عید قربان روز تسلیم شدن و قربانی خواسته‌های خود در تعبد و پرستش خداوند است.

مرادی با بیان اینکه عید قربان گذشتن از باارزش‌ترین دارایی‌هاست بر دستگیری از نیازمندان در این روز بزرگ تأکید کرد.

خطیب جمعه بیجار در پایان رمز و رازهای عید قربان را عبادت، روحیه تعبد و تسلیم بیان کرد و با بیان اینکه مسلمانان نباید در راه خدا از هیچ عملی دریغ کنند قربانی کردن در این روز از جمله آن اعمال است.

انتهای پیام/79015/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول