اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

دانشجویان بدحجاب به کمیته انضباطی فراخوانده شوند

امام جمعه رفسنجان گفت: رؤسای دانشگاه‌ها مسئول هستند، دانشجویان بدحجاب را به کمیته انضباطی بکشند و با آن‌ها برخورد کنند.

دانشجویان بدحجاب به کمیته انضباطی فراخوانده شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در آیین باشکوه نماز جمعه با تاکید بر حفظ اصالت شهر و برخورد قاطع با افراد بدحجاب اظهار داشت: رفسنجان به قم ثانی معروف است و نباید اصالت خانواده‌های متدین و شهرمان توسط عده‌ای بدحجاب زیر سئوال برود.

وی افزود: عده‌ای از دانشجویان با گستاخی تمام در خیابان‌ها راه می‌روند و بدون توجه به موقعیت شهر عفت و نام دانشجویان دیگر را زیر سئوال می‌برند، البته عده کمی دانشجوی بدحجاب داریم و دختران عفیفه ما بسیار زیادند، اما همین اندک تعداد نیز باید توسط رؤسای دانشگاه‌ها به کمیته انضباطی کشیده شوند و از آن‌ها تعهد گرفته شود که چنین رفتارهای زننده را کنار بگذارند.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند: «هرگاه زنی آرایش کرد و خود را معطر ساخت و از منزل خارج شد و همسرش بر این کار وی راضی بود با هر قدمی که زن بر می‌دارد، خانه‌ای در جهنم برای شوهرش ساخته می‌شود.»

رمضانی‌پور افزود: امام علی (ع) نیز فرمودند: «خوش‌ترین زندگی از آن کسی است که خداوند به او قناعت و همسری صالحه بخشیده باشد.»

خطیب جمعه رفسنجان تاکید کرد: شهروندان به بدحجابان و افرادی که امنیت اخلاقی جامعه را زیر سؤال می‌برند، تذکر دهند و امر به ‌معروف و نهی از منکر کنند و بدانند نیروی انتظامی و دستگاه قضایی پشتیبان آن‌ها است و از تذکر دادن ترسی نداشته باشند.

رمضانی‌پور با اشاره به آیات قرآن بیان داشت: روز قیامت مجرمان سر به ‌زیر انداخته و با مشاهده عذاب‌هایی که در کمینشان است درخواست بازگشت به دنیا  و جبران می‌کنند که این هرگز میسر نمی‌شود و پشیمانی دیگر سودی ندارد.

وی عنوان کرد: کسانی که قیامت را انکار می‌کنند به عذاب سخت الهی گرفتار می‌شوند، زیرا پیامبر (ص) در شب معراج به بسیاری از حقایق بهشت و جهنم دست یافتند و برای ما بازگو کردند.

رمضانی‌پور ابراز داشت: افراد سادات زیادی با وضعیت نامناسب زندگی در شهر وجود دارند، در جامعه اسلامی نباید سید فقیر وجود داشته باشد، لذا با پرداخت خمس به دفتر امام جمعه که تنها مرجعی است که خمس را در خود شهر خرج می‌کند و به فقرزدایی و بهبود زیر ساخت‌های فرهنگی می‌پردازد در این راستا گام مهمی برداریم.

وی به شهادت امام باقر (ع) اشاره و خاطر نشان کرد: اقامه عزا برای آن حضرت واجب و تاکید فراوان شده است.

وی بیان داشت: شرکت در دعای عرفه و روز نیایش ضرورت دارد و سال گذشته بیش از 10 هزار نفر فقط در محل مصلا در این مراسم معنوی شرکت کردند و دیگر جاهای شهر نیز مراسم برگزار شد و امسال باید باشکوه‌تر از سال قبل باشد.

وی خاطر نشان کرد: نماز عید قربان روز چهارشنبه ساعت هفت و نیم در محل مصلا برگزار می‌شود.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: نسبت به مسائل روز جهان اسلام و تحولات منطقه نباید غفلت بورزیم و هر آن چه که اصول نظام است، باید حفظ شود.

وی عنوان کرد: اصل نظام ما بر پایه شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» است و تفسیرها و تحلیل‌های دیگر نابه‌جا است، زیرا کشور ما رهبر بزرگی دارد که همواره با راهنمایی‌های ایشان غم و غصه‌ای نداریم، دروغگویی‌های سران آمریکا موجب بی‌اعتمادی بیشتر ما به این کشور شد.

انتهای پیام/80016/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول