اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

بخش اعظمی از امنیت جامعه مرهون زحمات نیروی انتظامی است

امام جمعه ورامین با تقدیر از زحمات نیروی انتظامی گفت: بخش اعظمی از امنیت جامعه مرهون زحمات نیروی انتظامی است.

بخش اعظمی از امنیت جامعه مرهون زحمات نیروی انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین با دعوت مردم به تقوای الهی، به بیان اهمیت شکر نعمات پروردگار پرداخت و اظهار داشت: با شکرگزاری نعمت انسان افزون می‌شود.

شکر عملی نعمت انقلاب اسلامی عمل به وظایف است

این مسئول افزود: خداوند در آیه هفت سوره مبارکه ابراهیم فرموده‌اند «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ» یعنی «و پروردگارتان اعلام کرد که اگر مرا سپاس گویید، بر نعمت شما می‌افزایم و اگر کفران کنید، بدانید که عذاب من سخت است»، بله کفران نعمت موجب عذاب الهی خواهد شد و بدانید قدرت خداوند مافوق تمام قدرت‌ها است.

وی ادامه داد: خداوند بر ملت ما منت گذاشت و پس از سال‌ها حکومت طاغوت پایان یافت و شجره طیبه انقلاب اسلامی بنا نهاده شد، در زمان طاغوت نه کشور برای ما بود، نه دولت و نه اقتصاد، امروز بحمدالله درخت تناور و پر عظمت انقلاب اسلامی در کشور سایه افکنده و در جهان خودنمایی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: آن روز اگر مستشاری می‌خواست به ایران بیاید از ما حق توحش طلب می‌کرد، ملت ما را جزو ملت نیمه وحشی می‌دانستند لکن امروز برای مذاکره با این ملت لحظه‌شماری می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید نعمت انقلاب اسلامی را شاکر بود و شکر واقعی قدردانی از نعمت و عمل به وظایف است.

بخش اعظمی از امنیت جامعه مرهون زحمات نیروی انتظامی است

آیت‌الله محمودی در خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان داشت: امروز بحمدالله بدنه نیروی انتظامی را افرادی دلسوز، متدین و متخصص تشکیل داده‌اند، امنیت در کشور ما را با کشورهای همجوار مقایسه کنید، با جاهای دیگر بسنجید، ببینید در مصر چه خبر است، در ترکیه، افغانستان، عراق و پاکستان چه می‌گذرد، بخش اعظمی از امنیت جامعه مرهون زحمات نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و بسیج است.

امام جمعه ورامین تأکید کرد: این عزیزان حق بزرگی بر گردن ما دارند، زمانی که ما شب‌ها آسوده می‌خوابیم این عزیزان در حال برقراری امنیت برای ما هستند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت: حضرت می‌فرمایند «نعمتان مجهولتان الصّحّة و الأمان»، دو نعمت است که ناشناخته است: امنیت و تندرستی.

آیت‌الله محمودی اظهار داشت: امنیت در شمار نعمت‌هاى بزرگى است که انسان تا از آن نعمت‌ها محروم نباشد قدر آنها را نمی‌داند، در سایه وجود امنیت است که کشور پیشرفت می‌کند.

امام باقر (ع) احکام اسلامی را احیا کرد

آیت‌الله محمودی با اشاره به سالروز شهادت امام باقر (ع) افزود: امام باقر (ع) شخصیتی است که عمر خود را برای احیای اسلام صرف کرد و مظلومانه زندگی کرد و به شهادت رسید، امام صادق (ع) نیز خدمات ارزنده‌ای به عالم اسلام ارائه کرد و بسیاری از احکام اسلامی از وجود نازنین امام صادق و امام باقر (ع) به دست ما رسیده است.

انتهای پیام/2462/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول