اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهادکشاورزی دشتی خبر داد

پیش‌بینی تولید 200 هزار تن گوجه‌فرنگی در دشتی

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان دشتی گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید گوجه‌فرنگی از مزارع شهرستان دشتی به حدود 200 هزار تن برسد.

پیش‌بینی تولید 200 هزار تن گوجه‌فرنگی در دشتی

امرالله احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری سطح زیر کشت محصول گوجه‌فرنگی در سطح شهرستان دشتی به حدود 5 هزار و 500 هکتار افزایش یابد، این در حالی است که سال زراعی گذشته 4 هزار و 500 هکتار از اراضی زیر کشت این نوع محصول قرار گرفت.

سرپرست جهادکشاورزی دشتی افزود: عمده محصول گوجه‌فرنگی و سطوح زیر کشت در بخش‌های کاکی، شنبه و تا حدودی در بخش مرکزی است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتی از تولید نشاء گوجه‌فرنگی خودکفا است، یادآور شد: تمامی نشای مورد نیاز این سطوح در گلخانه‌های تولید نشای داخل شهرستان تولید و عرضه می‌شود.

احمدی گفت: با استقبال خوبی که از کشت محصول گوجه‌فرنگی در شهرستان شده است پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید گوجه‌فرنگی از مزارع شهرستان دشتی به حدود 200 هزار تن برسد.

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این محصول در سبد غذایی مردم، بخش زیادی از گوجه‌فرنگی به بازارهای مصرف تازه‌خوری در سراسر کشور عرضه می‌شود و مقداری از آن نیز به کشورهای همسایه صادر و بخشی هم از تولید نیز به عنوان خوراک کارخانه‌های صنایع تبدیلی و فرآوری به این کارخانه‌ها حمل می‌شود.

انتهای پیام/66001/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول