اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه‌ای

سفر رهبری دروازه جهان را بر روی خراسان شمالی گشود

نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی در نخستین بیانیه رسمی خود به مناسبت گرامیداشت نخستین سالگرد ورود رهبری به خراسان شمالی آورده است: سفر مقام معظم رهبری دروازه جهان را بر روی این استان گشود.

سفر رهبری دروازه جهان را بر روی خراسان شمالی گشود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان شمالی، در این بیانیه آمده است: در 19 مهر سال 91 بود که نسیم مهرورزی به خراسان شمالی وزیدن گرفت، سیدی ابرهای رحمت را با عصای رأفت خود در آسمان وجودی ما گسترانید.

این بیانیه می‌افزاید: هشت روز و هشت شب باران بهاری در سرزمین پاییزی ما باریدن گرفت و طراوت، شادابی، سرزندگی و حیات را به خاک تفتیده ما هدیه کرد و به همه ما جانی تازه بخشیده و همه غنچه وجودی ما را به گل معرفت و همه گل‌های معرفت را به میوه حقیقت مبدل ساخت و از این طبق پرثمر همه مردم ایران زمین و بلکه همه عاشقان و شیفتگان حقیقت در اقصی نقاط عالم دست چینی کردند.

این بیانیه تصریح می‌کند: خراسان شمالی درست در همین ایام بود که رخدادی عظیم را جلو دوربین برد و از لنز این دوربین‌ها چقدر خوبی‌ها و معرفت‌ها که عکاسی شدند و حقیقت‌ها که ظاهر شده و به چاپ رسیدند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: حضور پرشور مردم نمایشی بود از یک همگرایی و همدلی... مرد، زن، پیر و جوان، استاد، دانشجو، طلبه، بازاری، کشاورز، دامدار و ... همه از کرمانج، ترک، فارس، تات، ترکمن همچون یک خانواده بر گرد پدری حکیم و خردمند و جان جانان خود گرد آمدند و درس «سبک زندگی» و «نقشه راه» بهتر زیستن با الگوی اسلامی ایرانی را در کلاس مراد و پیر فرزانه خود تلمذ کردند.

همچنین در این بیانیه آمده است: سفر حضرت آقا به استان خراسان شمالی نخستین حرکتی بود در تاریخ انقلاب اسلامی که بین‌المللی شدن استان را کلید زد و برای نخستین بار خراسان شمالی و بجنورد به زبان‌های زنده و مختلف دنیا ترجمه شدند.

این بیانیه می‌افزاید: به جرات می‌توان گفت که اگر سال‌ها فعالیت اجرایی و تبلیغاتی انجام می‌گرفت هیچ‌یک به اندازه این سفر نورانی در کشف و معرفی استعدادها و ظرفیت‌ها و توسعه و بین‌المللی شدن خراسان شمالی اثر گذار نبود.

در این بیانیه تاکید شده است: باید از این فرصت کم نظیر و شاید بی نظیر بهره جست حال که با قدوم رهبر انقلاب اسلامی دروازه جهان بر روی استان ما گشوده شده و این همه استعداد و ظرفیت و توانایی در عرصه کشاورزی، گردشگری و صنعت و نیروی انسانی کشف و آشکار شده باید این فرصت بالقوه را به بالفعل مبدل ساخت.

این بیانیه می‌افزاید: نمایندگی وزارت امور خارجه که خود مولود این سفر پربرکت است بر همین اساس عزم خود را جزم کرده تا در سایه رویکرد متعادل و نوین حاکم شده بر مدیریت اجرایی کشور و با همیاری مدیریت عالی استان، تدوین یک سیاست خارجی منسجم و فعال، با معرفی و به‌کارگیری همه این پتانسیل‌ها و استعدادهای مادی و معنوی که در استان زرخیر ما نهفته است را رقم زده و در زمینه مبادلات و مراودات بین‌المللی استان را فراهم سازد تا از این رهگذر استان خراسان شمالی در توسعه همه جانبه پیش قدم شده و به گفته مقام معظم رهبری، 10 استان نخست کشور ارتقا یابد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: و در این مسیر مقدس و میمون که هدفش رفاه، آسایش و آرامش مردم خونگرم و ولایتمدار این سرزمین است، دست همکاری همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و دلسوزان و اندیشمندان و نخبگان و سرمایه گذاران و سرمایه سازان را به گرمی می فشارد.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: در پایان باید کلام گهربار و سخن در بار رهبر فرزانه را که سال گذشته در اجتماع نخبگان و مسئولان استان بیان فرمودند مرور کنیم:

«... خب، اینکه ما گفتیم این استان به سطح 10 استان اول کشور برسد، آیا عملی است؟ آنچه که انسان از ظرفیت‌های این استان می‌یابد، بله، کاملاً عملی است... بنابراین ظرفیت وجود دارد؛ می‌شود این استان را واقعاً پیش برد، بالا برد، زندگی مردم را آباد کرد...»

انتهای پیام/63002/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول