اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل امور عشایر فارس خبر داد

تدوین سند راهبردی توسعه عشایر فارس

سرپرست اداره‌کل امور عشایر فارس گفت: سند راهبردی توسعه عشایر این استان تدوین و مورد تائید شورای برنامه‌ریزی فارس قرار گرفته است.

تدوین سند راهبردی توسعه عشایر فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صادق نکوئیان بعد از ظهر امروز در آیین معارفه خود در سخنانی اظهار داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های سند راهبردی، ساماندهی، نحوه خدمات‌رسانی، اسکان و اشتغال عشایر استان فارس است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال عشایر، تامین آب شرب انسان و دام و ارائه تسهیلات بانکی به عشایر از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این اداره‌کل است.

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این آیین طی سخنانی گفت: با وفاق، همدلی، وحدت و ساماندهی می‌توان به جامعه عشایری که دارای ظرفیت‌های فراوان تولیدی و صنایع دستی است، خدمات ارائه کرد.

مهرزاد خرد تصریح کرد: میزان 80 درصدی باسوادی در جامعه عشایر استان فارس که از میانگین کشوری بالاتر بوده، نشان از وضعیت مطلوب این قشر از جامعه دارد.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر نیز طی سخنانی بیان داشت: روند توسعه اقتصادی و زندگی شهری، عشایر کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

قربانی کشکولی اضافه کرد: بافت اصلی نزدیک به 40 شهر در جنوب کشور را عشایر تشکیل می‌دهند که نیاز به توجه جدی از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی ابراز داشت: تسریع در اجرای طرح بسیج سازندگی، بیمه عشایر، تامین آب شرب، صنابع دستی و امنیت نیز از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه عشایری است.

انتهای پیام/2448/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول