اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

اسلام ناب محمدی(ص) گمشده دنیای امروز است

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: گمشده‌ای که دنیای امروز در آرزوی آن و برای رسیدن به این مقصود لحظه‌شماری می‌کند اسلام ناب محمدی است.

اسلام ناب محمدی(ص) گمشده دنیای امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی پنجشنبه شب در گردهمایی طلاب و فضلای دهه 60 مدرسه علمیه امام خمینی کاشان اظهار داشت: بازگشت به نقطه آغاز به این معنی است که متوجه شناخت خود، مکان و چگونگی اعمال خود در آغاز و البته آگاهی نسبت به مکان و زمان فعلی باشیم و در راستای آن قدم برداریم.

وی، با بیان این که روحانیت شیعه در سلسله مراتب انبیاء قرار دارد ابراز داشت: داشتن رسالت انبیا وظیفه سنگینی است و سلسله مراتب روحانیت شیعه مرتبه طولی نیست بلکه سلسله مراتب عرضی است.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: روحانیت شیعه تکوینی در سلسله مراتب اولیاء و انبیاء خدا است و این مسئولیت سنگینی است چراکه هر چه زمان جلوتر می‌رود بشریت بیشتر نیاز به معنویت پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از بحران رهبری ، بحران معنوی و بحران اقتصادی بعنوان سه تهدید بزرگ جهانی نام برد و افزود: همه ملت های جهان از رهبران خود خسته سده و تجربه به آنان ثابت کرده است رهبران آنان حتی آمریکا توان اداره کشورهای خود را ندارند و به دنبال گمشده ای هستند که بتواند آنان را راضی کند.

نمازی جنبش وال‌استریت در آمریکا را نمونه‌ای از نارضایتی مردم آمریکا از حکومت حاکم بر این کشور اعلام کرد و گفت: مخالفت جنبش وال‌استریت با رهبران آمریکا به دلیل عدم اجرای عدالت در توجه به یک درصد از جمعیت ثروتمند این کشور و نادیده گرفتن حقوق 99 درصدی مردم در این سرزمین است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان خاطرنشان کرد: عدالت‌خواهی انسان‌ها و مبارزه برای رسیدن به عدالت در جهان توسط انسان امر طبیعی و  فطری است و ربطی به دین افراد ندارد و امروز در تمامی اروپا موج اعتراضات مردمی علیه رهبران خود آغاز شده است.

نمازی، نتیجه اعتراضات مردمی به رهبران در تمامی دنیا را، توجه مردم برای جستجو و رسیدن به مطلوب و گمشده خود دانست و بیان داشت: گمشده‌ای که دنیای امروز در آرزوی آن و برای رسیدن به این مقصود لحظه‌شماری می‌کند اسلام ناب محمدی است.

وی تأکید کرد: امروز بشریت چه بخواهد و چه نخواهد یک راه نجات بیشتر ندارد و آن بازگشت به اسلام است و پاسخگوی نیازهای آنان حوزه‌های علمیه، طلاب، فقها، علما، محققین و خطبا هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از طلاب حوزه‌های علمیه خواست خوب درس بخوانند که آینده از اسلام و روحانیت شیعه است چرا که روحانیت ادیان دیگر به دلیل انحرافاتی که داشته‌اند مردود شده‌اند.

نمازی همچنین فتوای روحانیت اهل تسنن در رابطه با نکاح جهاد را یکی از همین موارد قلمداد کرد و گفت: روشنفکران اهل تسنن نیز متوجه فتواهای بی‌ریشه و بدون پایه رهبران خود شده‌اند و همین امر باعث شده است تا گرایش آنان به سمت شیعه آغاز شود.

وی با اشاره به این که تنها چیزی که پاسخگوی هدایت بشریت است امام زمان(عج) و در زمان غیبت ایشان علما و فقها هستند افزود: مقام امامت منصبی آسمانی است نه جایگاه زمینی مثل رئیس جمهور یک کشور که توسط مردم انتخاب می‌شود، امامت را خدا انتخاب می‌کند و کسی حق دخالت ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان یادآور شد: امام که می‌خواهد بر کرسی امامت بنشیند باید دارای علم‌الاسماء باشد.

 نمازی، جمهوری اسلامی را منور به نور اهل بیت(ع)، عاشورا و اسلام دانست و گفت: اسلام می‌تواند بشریت را مدیریت کند و دین برای هدایت بشر در همه عرصه‌ها نازل شده است.

وی با اشاره به اینکه بحران معنویت یکی از تهدیدهایی است که دنیا را محاصره کرده است گفت: این هنر روحانیت و حکومت اسلامی ایران است که بتواند نوجوان و جوانی معرفتی تربیت کند که حتی فکر گناه نیز در مغز وی خطور نکند.

انتهای پیام/2406/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول