اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

تکفیری‌ها یکی از خطرات تهدیدکننده اسلام ناب هستند

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: اکنون سلفی‌ها و تکفیری‌ها یکی از خطرات بزرگی هستند که اسلام ناب را تهدید می‌کنند.

تکفیری‌ها یکی از خطرات تهدیدکننده اسلام ناب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و بازسازی واقعه غدیر با بیان اینکه اسلام برای اثبات حق و ابطال باطل چهار راه پیشنهاد داده است، اظهار کرد: خداوند در آیه 125 سوره نحل بر اقامه دلیل و برهان برای اثبات حق تاکید کرده و پیامبر اکرم(ص) فرمود با حکمت مردم را به سوی خداوند دعوت کن.

وی خاطرنشان کرد: همه مطالب اسلام بر اساس دلیل و برهان است و بر اساس فطرت انسان تنظیم شده بنابراین بدون دلیل و برهان مطلبی در اسلام وجود ندارد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: پند و نصیحت از بخش‌های دیگر برای دعوت به حق است که در این زمینه برخی افراد که مورد تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرند، نیاز به موعظه و پند دارند.

وی یادآور شد: همان طوری که باران بهاری زمین را شکوفا می‌کند، موعظه نیز انسان را بیدار می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان داشت: مناظره کردن کار بسیار پسندیده‌ای است و در فرهنگ اسلامی مطالب فراوانی در زمینه مناظره ذکر شده ولی برخی افراد حاضر به مناظره نیستند و در کتاب‌هایی مانند الغدیر و المراقبات مطالبی در زمینه مناظره بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سلفی‌ها و تکفیری‌ها یکی از خطرات بزرگی هستند که اسلام ناب را تهدید می‌کنند.

این مرجع تقلید یادآور شد: عربستان سعودی و قطر به وسیله دلارهای نفتی و گازی کارشان تقویت فرهنگ سلفی و تکفیری است که این حوزه را مجهز کردند تا غیر خودشان را بکوبند.

وی تاکید کرد: اکنون در برابر سه جبهه تکفیری، صهیونیست و استکبار که در رأس آن آمریکا قرار دارد، باید راه برخورد با هر یک از آنها را بدانیم.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان داشت: سلفی‌های تکفیری که در سوریه غوغا کردند و به اندازه‌ای با ما دشمن هستند که قلب کسی را می‌خورند و قبر بزرگانی مانند حجر بن عدی را نبش می‌کنند و حتی به آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان می‌گویند حمله کنید پولش را تأمین می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه کشوری اسلامی به کفار پول و تجهیزات می‌دهد کار کوچکی نیست بنابراین در برابر این اقدام ما وظیفه داریم فرهنگ جهاد و شهادت را روز به روز به وسیله مجامع و مراکز تبلیغاتی پررنگ‌تر و زنده نگاه داریم تا همیشه تکیه‌گاه مردم جهاد و شهادت باشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر کسی در برابر منطق تسلیم نیست و موعظه و نصیحت را قبول نمی‌کند و اهل مناظره نیست باید به جنگ با وی پرداخت.

وی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) 13 سال مردم را به حق دعوت کرد و به موعظه و نصیحت پرداخت و در نهایت به فرمان خداوند جنگ بدر را آغاز کرد تا به وسیله نصرت خود در این جنگ حق را ثابت کند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: قدرت مسلمان در این جنگ معنویت، ایمان، عقیده، عشق به ولایت و رهبری بود که سبب پیروزی آنها شد.

وی عنوان داشت: در کل دنیا؛ علاقه ملت به رهبری و عشق مجاهدان نظام به رهبری و ولایت بی‌نظیر است و به اندازه‌ای شعار «خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است» از جان و فطرت مردم برمی‌خیزد که با سفر به مناطق مختلف مردم این شعار را سر می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه، هویت، علاقه، ‌عشق، توکل، درک و فهم مردم موثر واقع شد.

انتهای پیام/78003/ط40/آ3004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول