اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اراک:

نظم و اجرای قانون با قدرت ایمان محقق می‌شود

امام جمعه موقت اراک گفت: اقتدار و عزت از ایمان نشأت گرفته و به دنبال آن نظم و اجرای قانون نیز تحقق می‌یابد.

نظم و اجرای قانون با قدرت ایمان محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی‌پور بعد از ظهر امروز در دیدار مسئولان انتظامی استان مرکزی به مناسبت هفته ناجا، اظهار داشت: احساس مسئولیت و انجام کار یک اصل فراگیر و لازمه هر اجتماعی است و نیروی انتظامی با درک درست از وظایف و مسئولیت‌های محوله توانسته با اقتدار امنیت و آرامش را تحقق بخشد.

وی، تفکر در انجام چگونگی کار و فراگیر و ماندگار بودن آن را نکته مهم دیگر دانست و اضافه کرد:‌ یکی از مهم‌ترین کارها، خدمت در نیروی مقدس انتظامی است.

امام جمعه موقت شهر اراک، ایمان را رکن اصلی انجام هر کار خواند و افزود: ایمان به جایگاه و نوع خدمتی که به خلق انجام داده می‌شود لازمه توفیق در انجام درست طرح‌ها و برنامه‌هاست که باید فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی در ارتقا و نهادینه کردن آن در ساختار سازمانی خود همت گمارند.

حسینی‌پور، آیات آفاقی و انفسی را از نشانه‌های خداوند بر روی زمین برشمرد و ادامه داد: در مقوله ایمان سه نوع ارتباط مهم است، نخست ارتباط با خدای تعالی، دوم رابطه با خود و سوم نیز رابطه با اجتماع.

وی با تبیین ارتباط انسان با اجتماع تصریح کرد: ‌این بعد از ارتباط دو ترسیم دارد که یکی از دانی به عالی و دیگر از عالی به دانی است.

امام جمعه موقت شهر اراک با تأکید بر لزوم اقتدار در نیروی انتظامی در تحقق هرچه بهتر انضباط اجتماعی، اظهار داشت: ایمان وقتی در رفتار و کردار نمایان باشد، قدرت به همراه می‌آورد و امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بهره جستن از این مولفه توانسته عزت و اقتداری عظیم در نگاه مردم داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند نیروی انتظامی در نظام جمهوری اسلامی از تلاش کارکنان انتظامی در ایجاد امنیت و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر تشکر کرد.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: استعانت از سرمایه‌های اجتماعی، ارائه فرصت مناسب و رضایت‌مندی شهروندان در تمامی ابعاد رویکرد فرماندهی انتظامی استان است.

قدرت‌الله زمانی‌نژاد افزود: در راستای توسعه هر چه بهتر فرهنگ قانون‌مداری در نیروی انتظامی ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دستگاه‌های نظارتی همواره ماموریت‌های پلیس را ارزیابی کرده و راهکارهای لازم در رفع معایب و تقویت نقاط مثبت احصا و اجرا می‌شود.

وی در پایان بر لزوم استفاده از دانش و فن‌آوری‌های نوین در ماموریت‌ها تأکید کرد و متذکر شد: راه‌اندازی سامانه‌های مختلف در توسعه و بسط خدمت رسانی به مردم و رویکرد پلیس دانش بنیان نمونه‌ای از اقدامات در بهره جستن از مولفه روز آمدی است.

انتهای پیام/87004/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول