اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه:

بزرگ‌ترین کتیبه جهانی در بیستون قرار دارد

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین کتیبه جهانی در بیستون قرار دارد، گفت: مساجدی با قدمت یک‌هزار و 200 در استان کرمانشاه وجود دارد.

بزرگ‌ترین کتیبه جهانی در بیستون قرار دارد

به‌گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نصرت‌الله سپهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: مساجدی در استان کرمانشاه وجود دارد که قدمتی در حدود یک‌هزار و 200 سال دارند و در جهان اسلام آثار بزرگی هستند.

سپهر ادامه داد: قدمت این مساجد به صدر اسلام باز می‌گردد که از جمله این مساجد می‌توان به مسجد روستای هجیج و ریجاب اشاره کرد.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، این جنبه‌های توریست مذهبی نشان از تدین دیرینه کرمانشاهیان است.

وی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین کتیبه جهانی در بیستون قرار دارد و آثار معماری دوران صفویه در محوطه جهانی و تاریخی بیستون بسیار زیباست.

 *تکایای کرمانشاه نماد بارز معماری اسلامی است

سپهر کاروان‌سرای ماهی‌دشت و تکایایی همچون معاون‌الملک را نماد بارز معماری اسلامی عنوان کرد و افزود: مسائل تربیتی در کنار مراسمات مذهبی در کاشی‌های تکایای تاریخی کرمانشاه نشان داده شده و نشان می‌دهد دین اسلام، دین آگاهی و شناخت است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آثار ارزشمند و تارخی استان کرمانشاه باید بیشتر معرفی شوند، تصریح کرد: آثار تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه برای هر گردشگری جذاب است. 

*دعوت از سرمایه‌گذاران در بخش ساخت هتل در کرمانشاه

سپهر جذب گردشگر را در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی جوانان استان کرمانشاه مؤثر عنوان کرد و از سرمایه‌گذاران برای اقدام در بخش ساخت هتل و رستوران سنتی دعوت کرد.

وی مجموعه تاریخی طاقبستان، آناهیتا، سنگ نبشته آنوبانی‌نی در شهرستان سرپل‌ذهاب را از جمله آثار کم‌نظیر در جهان دانست. 

*بیش از 4000 اثر تاریخی در استان کرمانشاه وجود دارد

سپهر آثار تاریخی در استان کرمانشاه را چهار هزار اثر تاریخی اعلام کرد و گفت: بیش از دو هزار از این آثار به ثبت ملی رسیده و به‌ دنبال ثبت جهانی طاقبستان هستیم.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: مهمان‌نوازی مردم کرمانشاه در طول تاریخ در همه‌جا زبان‌زد بوده و این بر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان این استان می‌افزاید.

 *یادمان‌های دفاع مقدس برگ‌های زرین ایثار ملت ایران است

وی یادمان‌های دوران دفاع مقدس را برگ‌های زرین هم‌دلی و ایثار ملت ایران توصیف کرد و ابراز داشت: این یادمان‌ها در جذب توریست بسیار مؤثر است و اقداماتی در حوزه میراث فرهنگی در بخش راهیان نور انجام شده است. 

*فعالیت 250 رشته صنایع دستی در کرمانشاه/صادرات 8/5 میلیون دلاری یک کالای صنایع دستی

سپهر از فعالیت ستاد استقبال از مهمانان در طاقبستان خبر داد و تعداد رشته‌های فعال صنایع دستی در استان کرمانشاه را 250 رشته برشمرد که 12 رشته نشان مرغوبیت کالا دریافت کرده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: صنایع دستی نیاز به تکنولوژی خارجی ندارد و تحریم‌ها در این حوزه بیش از هر جای دیگری بی‌اثر است و بیش از هشت و نیم میلیون دلار تنها در یک قلم از صنایع دستی سال گذشته به عراق صادر شده و اشتغال‌زایی خوبی داشته است.

سپهر خاطر نشان کرد: سراسر استان کرمانشاه با داشتن آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی یکی از مناطق دیدنی ایران و جهان است.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول