اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز آغاز شود

امام جمعه شیراز گفت: ساماندهی آرامستان دارالسلام همین امسال باید آغاز شود.

ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در جلسه اعضای جامعه روحانیت شیراز با اعضای شورای اسلامی این شهر، اظهار داشت: چند سال پیش طرحی برای ساماندهی آرامستان دارالسلام توسط شهرداری وقت آورده شد که اگر چه نکات خوبی داشت اما حالت قبرستان بودن و معنویت و صفایی که در آرامستان مسلمین وجود دارد را نادیده می‌گرفت.

وی افزود: یک آرامستان عادی نیز شاخص‌هایی دارد که آن را از یک پارک یا مکان تفریحی مستثنی می‌سازد تا چه رسد به این گورستان که بیش از یک‌هزار سال قدمت دارد و به تربت کربلای معلی متبرک شده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: طرح دومی که در این زمینه ارائه شد جامع بوده و روح دارالسلام در آن حفظ شده است.

ایمانی تصریح کرد: باید فضای آرامستان به گونه‌ای باشد تا کسی که وارد آن می‌شود بفهمد وارد آرامستان شده و موارد لازم را رعایت کند.

وی بیان کرد: لازم است که تابلوهای شناسایی در اماکن مختلف آرامستان نصب شده و قبور مشاهیر مشخص و بخشی که تربت کربلا دارد نیز نشانه‌گذاری شود.

ایمانی ابراز داشت: در 70 سال اخیر این آرامستان رها شد و برخی سنگ قبرهای با ارزش آن مورد سرقت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که قبرستان دارالسلام باید احیا شود، چراکه آرامستانی با این قدمت در شیراز یا باقی نمانده یا اگر مانده، تغییر هویت داده است.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز نیز در این جلسه گفت: از بحث تکدی‌گری نباید به سادگی گذشت که بنابر فرموده معصوم در صورتی که فرد نیاز نداشته باشد این کار حرام است.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، معرفی افراد از طرف جامعه روحانیت شیراز برای سمت‌های مختلف را کذب دانست و افزود: روزنامه‌ها پیش از چاپ این موارد صحت و سقم آن را از جامعه روحانیت جویا شوند و تحقیق کنند که آیا علما بر سر آن موضوع اجماع دارند.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول