اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

آموزش مهارت ایمنی 93 هزار دانش‌آموز گیلان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از آموزش ایمنی عبور و مرور سالم از جاده‌ها بالغ بر 93 هزار دانش‌آموز این استان خبر داد.

آموزش مهارت ایمنی 93 هزار دانش‌آموز گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور، پیش از ظهر امروز در جلسه حمل و نقل و پایانه‌های استان با اشاره به اجرای طرح اجرای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان اظهار کرد: تاکنون 13 مرحله از طرح مذکور اجرا شده است.

وی هزینه اجرای این طرح را بالغ بر 5.5 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح بالغ بر 93 هزار نفر از دانش‌آموزان گیلانی مهارت‌های لازم را در زمینه اصول ایمنی عبور و مرور سالم از جاده‌ها، راه‌ها و نحوه مراقبت از خود را از کارشناسان مربوطه فرا گرفتند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به سوابق اجرای طرح مذکور اشاره کرد و گفت: گیلان نخستین استان در سطح کشور بود که در سال 78 طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها را با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مسایل ترافیکی و آماده‌سازی آنها در مقابله با خطر اجرا کرد.

وی، کاهش تعداد تصادفات و ایجاد فرهنگ صحیح ترافیکی و جلوگیری از وقوع تخلف در سطح جامعه را از موفقیت‌های اجرای طرح ایمن‌سازی مذکور ذکر کرد.

علی‌پور یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته سیزدهمین مرحله طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان با موفقیت به مرحله اجرا در آمد و تعداد 40 مدرسه با اعتباری معادل نیم میلیارد ریال زیر پوشش قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: تاکنون در راستای اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های گیلان بالغ بر 100 هزار تجهیزات ایمنی شامل CD آموزشی، بازوبند ایمنی، بازی جعبه حافظه، نوار شبرنگ، کتاب آموزشی، بازی ترافیکی، برچسب آموزشی، توصیه‌نامه آموزشی، کیف مدرسه در بین دانش‌آموزان مشمول طرح توزیع شده است.

این مسئول، متذکر شد: در محوطه بیرونی تمام مدارس زیرپوشش طرح مذکور، نقاشی‌های دیواری حاوی مفاهیم هشداری ایمنی و ترافیک با بیان ساده طراحی و در معرض دید دانش‌آموزان قرار گرفته است. 

وی، فرهنگ‌سازی ایمنی را نیازمند اقدام‌های پایه‌ای، اساسی، تدریجی و طولانی مدت دانست و تصریح کرد: توجه به تمام اقشار به ویژه کودکان و دانش‌آموزان بهترین و مناسب‌ترین شیوه ایجاد تغییر و تحول در نگرش جامعه است.

علی‌پور، وجود شرایط خاص اقلیمی و استقرار مراکز آموزشی در حاشیه جاده‌ها از آیتم‌های افزایش بروز خطرات و سوانح جاده‌ای در استان خواند و خاطرنشان کرد: این امر موجب بالا رفتن آمار تصادفات به ویژه در سنین پایین می‌شود.

وی، کودکان و دانش‌آموزان را آسیب‌پذیرترین قشر در هنگام بروز حوادث رانندگی نامید و یادآور شد: توجه به امر آموزش این قشر مهم‌ترین دلیل استمرار اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در گیلان بوده است. 

انتهای پیام/2300/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول