اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان خبر داد

صادرات 11 هزار تن پا و پنجه مرغ به چین / ترانزیت 20 هزار تن گوشت قرمز از هرمزگان

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال‌جاری 11 هزار و 182 تن پا و پنجه مرغ به چین صادر شده است از ترانزیت 20 هزار تن گوشت قرمز نیز از مبادی این استان به سایر کشورها خبر داد.

صادرات 11 هزار تن پا و پنجه مرغ به چین / ترانزیت 20 هزار تن گوشت قرمز از هرمزگان

به گزارش خبرگزاری  فارس از بندرعباس، ذبیح‌الله غریب عصر امروز طی نشست خبری با بیان اینکه طی 6 ماه نخست سال‌جاری یک هزار و 12 مورد آزمایش بر روی مراکز پرورش میگو اعمال شده است، اظهار داشت: 33 میلیون لارو میگو تولید شده در مزارع پرورشی استان به کار گرفته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صادرات و واردات فرآورده‌‌های دامی در هرمزگان از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: هرمزگان در این راستا به ویژه پیرامون صادرات و واردات آبزیان، گوشت مرغ، گوشت قرمز و آلایش‌های خوراکی و غیر خوراکی رتبه نخست کشور را داراست.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان ادامه داد: طی 6 ماه نخست سا‌ل‌جاری 44 هزار تن فرآورده از طریق هرمزگان وارد کشور شده است.

وی تأکید کرد: 27 تن خوراک دام و 41 هزار تن مکمل‌های خوراکی نیز از این طریق وارد کشور شده است.

غریب ادامه داد: در مدت زمان مذکور 75 گواهی بهداشتی برای صادرات و 83 مورد گواهی بهداشتی برای واردات اقلام خوراکی و غیر خوراکی از طریق دامپزشکی هرمزگان صادر شده است.

این مسئول همچنین از صدور 13 هزار تاییدیه برای حمل و نقل دام زنده و  سایر محصولات در داخل کشور توسط دستگاه‌ تحت مدیریتش خبر داد.

وی در ادامه از ترانزیت 20 هزار تن گوشت قرمز از هرمزگان به سایر کشورها و همچنین 10 هزار و 823 تن گوشت مرغ خبر داد.

غریب اضافه کرد: همچنین طی شش ماهه 458 تن فرآورده‌های خوراکی و 582 تن فرآورده‌های غیرخوراکی از استان به سایر کشورها صادر شده است.

وی بیان داشت: در مدت زمان مذکور 936 فقره گواهی ترانزیتی برای حمل 32 هزار تن فرآورده توسط دامپزشکی از طریق استان با هدف ترانزیت صادر شده است.

غریب  همچنین از صادرات 15 تن محصولات آبزی طی سال 91 خبر داد و افزود: 10 هزار و 36 تن آبزیان خوراکی و دو هزار و 767 تن آبزیان غیر خوراکی صادر شده است.

به گفته وی؛ در 6 ماه نخست سال‌جاری 11 هزار و 182 تن پا و پنجه مرغ به چین صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان ادامه داد: 17 هزار و 528 مورد بازدید نیز از مراکز عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی توسط دامپزشکی در مدت زمان مذکور صورت گرفته است.

غریب در ادامه از فک و پلمپ 186 مورد محموله محصولات برای حمل بین استان‌ها در مدت زمان مذکور خبر داد و افزود: در شش ماهه نخست سال سه میلیون و 825 هزار قطعه مرغ نیز در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است.

وی بیان داشت: در این میان 26 هزار و 127 قطعه توسط دامپزشکی غیر قابل مصرف تشخیص داده شده است.

غریب اضافه کرد: همچنین 26 هزار و 676 راس دام سبک و سنگین نیز در کشتارگاه‌های رسمی استان کشتار شده است.

وی بیان داشت: در مدت زمان مذکور 159 مورد بازدید از اسکله‌های صیادی استان صورت گرفته و 360 روستا نیز تحت واکسیناسیون به بروسلوز قرار گرفته است.

این مسئول گفت: همچنین طبق تست‌های صورت گرفته از گاودار‌ی‌ها و دامداری‌ها استان عاری از بیماری سل حیوانی است و در راستای مقابله با بیماری هاری نیز دو هزار و 26 قلاده سگ تحت پوشش واکسیناسیون حاری قرار گرفته‌اند.

وی از انجام 116 مورد تست «مش‌مشه» در باشگاه‌های سوارکاری کیش و بندرعباس خبر داد و گفت: 20 هزار راس گاو نیز در استان بر علیه تب برفکی واکسینه شده‌اند.

غریب با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال‌جاری 192 هزار و 960 راس گوسفند و گاو واکسینه شده‌اند، افزود: میزان جوجه‌ریزی در استان به هفت میلیون قطعه رسیده و 12 میلیون دز واکسن در مرغ‌داری‌های استان به مصرف رسیده است.

انتهای پیام/88001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول