اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در تبریز افتتاح شد

با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه، بهبود و سلامت جمعیت دامی، آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در تبریز افتتاح شد.

آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در تبریز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس ازت تبریز، محمد بشری، مدیرکل مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور امشب در مراسم بهره‌برداری از آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی تبریز گفت: استان آذربایجان‌شرقی از ظرفیت بالایی در صنعت دام و طیور برخوردار است.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این آزمایشگاه افزود: سیاست سازمان دامپزشکی حمایت از چنین سرمایه‌گذاری‌هایی توسط بخش خصوصی است.

مدیرکل مرکز ملی تشخیص آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور،اظهار امیدواری کرد که با حمایت، همکاری و تشویق مسئولان بتوان گامی بزرگ در راستای بهبود کیفیت فرآورده‌های خام دامی و کنترل بیماریها در استان آذربایجان‌شرقی برداشت.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز در حاشیه افتتاح این آزمایشگاه عنوان کرد: افتتاح آزمایشگاه‌ تخصصی دامپزشکی، به حتم برای پیشگیری، درمان و کنترل بیماری‌های دامی صورت پذیرفته است.

بهداد زندیه اذعان داشت: با تأمین سلامت و بهداشت دام و تضمین کیفیت فرآورده‌های پروتئینی نقش اساسی دامپزشکی در اقتصاد و بهداشت عمومی مشخص می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری انجام شده در این آزمایشگاه را بیش از 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در صورت حمایت‌های مالی و اعطای تسهیلات می‌توان بخش‌های مختلف این مرکز را ارتقا بخشید.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از مسئولان آزمایشگاه، خاطر نشان کرد: در این مرکز آزمایش آنالیز مواد غذایی دام و طیور ،باقیمانده های دارویی در مواد خام دامی، میکروبیولوژی موادخام دامی و... انجام می‌گیرد.

این آزمایشگاه تنهاترین آزمایشگاه تخصصی در استان است که باقیمانده‌های دارویی و فلزات سنگین را در مواد خام دامی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/60002/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول