اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده ناجا عنوان کرد

فعالیت 60 دفتر تحقیقاتی نیروی انتظامی در کشور

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: 60 دفتر تحقیقاتی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سطح استان‌ها فعالیت دارند.

فعالیت 60 دفتر تحقیقاتی نیروی انتظامی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود تشکری عصر امروز در همایش سهم سازمان‌ها و نهادها در تولید و حفظ امنیت، اظهار داشت: اعتقاد همه ما بر این است که امنیت مطلوب و پایدار در جامعه نیازمند مشارکت همه جانبه است.

وی بیان داشت: هر اندازه در بحث پیشگیری و ایجاد بسترهای تولید امنیت سرمایه‌گذاری شود در بخش‌های مقابله‌ای هزینه کمتری می‌پردازیم.

تشکری افزود: توجه به رویکرد پیشگیری در برقراری امنیت، کم‌هزینه‌تر، مشارکت‌پذیرتر و مسئولیت‌پذیر است و اگر چه زمان‌ می‌برد، اما اثربخشی و ماندگاری بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: رویکرد مقابله‌ای هزینه بالا و مشارکت کمتری دارد، اما به دلیل عملکرد زودتر و قابل لمس بودن، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

تشکری متذکر شد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بخش عمده‌ای از اقدامات خود را متوجه حوزه پژوهش و آموزش کرده است، برای رصد محیط پیرامون نیازمند کار تحقیقاتی هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده ناجا با اشاره به فعالیت 60 دفتر تحقیقاتی نیروی انتظامی در کشور، ابراز داشت: این دفاتر تحقیقاتی در تمام استان‌ها فعالیت دارند و هر استان موضوع خاصی را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: تمام معاونت‌های نیروی انتظامی و بخش‌های ماموریتی ما دارای دفاتر تحقیقات و مطالعات فعال و کارآمد هستند.

تشکری افزود: در حال حاضر 500 استاد دانشگاه، پژوهشگر و محقق با دفاتر تحقیقاتی نیروی انتظامی همکاری دارند.

وی تصریح کرد: نیروهای انتظامی ورای اقداماتی که به صورت مستقیم در دستور کار دارند از طریق معاونت اجتماعی در زمینه تعاملات با جامعه کار می‌کنند.

تشکری عنوان کرد: در حال حاضر 60 فصلنامه در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود که 15 مورد آن دارای درجه علمی پژوهشی و 15 مورد درجه ترویجی دارند و مابقی علمی تخصصی هستند.

وی در پایان یادآور شد: عملاً نگاه به اینکه امنیت را باید از بستر جامعه تولید کرد در دستور کار ما قرار دارد و از تجربیات موفق این امر نیز استفاده برده‌ایم و نیازمند همکاری همه ارگان‌ها هستیم.

انتهای پیام/80017/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول