اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی مازندران خبر داد

نجات 2400 غریق در سواحل مازندران/ضرورت احداث پایگاه دریابانی در شهرهای ساحلی

فرمانده دریابانی مازندران گفت: با کمک نیروهای دریابانی در سواحل بیش از 2 هزار و 400 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

نجات 2400 غریق در سواحل مازندران/ضرورت احداث پایگاه دریابانی در شهرهای ساحلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، هوشنگ حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلی‌ترین وظایف مرزبانی کنترل و مراقبت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در دریا و خشکی، استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در محدوده آب‌های داخلی و سرزمینی است.

وی افزود: در رابطه با رژیم حقوق دریاچه خزر 15 مایل مربوط به صید و صیادی و اقدامات برای درآمدزایی و بهره‌برداری از کارهای اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی و 25 مایل برای کشتی‌های انحصاری که به بنادر وارد یا خارج می‌شوند است.

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه تا کنون در حوزه سرزمینی و دریایی خودمان مشکلی نداشتیم گفت: ما با اقتدار ارتش، سپاه و دریابانی حراست و حفاظت از حریم حوزه استحفاظی خود را به خوبی انجام می‌دهیم.

حسینی با اشاره به طرح سالم‌سازی دریا اذعان داشت: نیروهای دریابانی در ساحل به همراه یگان ویژه با محوریت نیروی انتظامی در بحث طرح سالم‌سازی دریا برای جذب توریست و برقراری امنیت به نحوی اقدام کرد تا بتواند رضایت توریست را در کنار رضایت مردم داشته باشد.

وی راه‌اندازی کلوپ تفریحی در طرح سالم‌سازی دریا را از دیگر اقدامات خود برشمرد و افزود: در هر کلوپ 20 تا 40 شناور تفریحی برای جابه‌جایی مسافران در نظر گرفتیم.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس آمار به دست آمده حدود 45 میلیون نفر جمعیت به استان مازندران برای استفاده از مواهب الهی و دریا سفر کردند بیان داشت: برقراری امنیت و مدیریت در دریا با این وضعیت جمعیت کار آسانی نیست.

فرمانده دریابانی مازندران با اعلام اینکه تمام شناورهای ما با رنگ‌های مخصوص ساماندهی شده اند افزود: خواستیم با ساماندهی این شناورها برای مردم امنیت برقرار کنیم.

حسینی تصریح کرد: در بحث صید و صیادی و برخورد با صیادان غیر مجاز به کمک مردم نیازمندیم تا این افراد را شناسایی و در اختیار ما قرار دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در طول سال به عنوان پیام‌رسانان مرزبانان هستند اذعان داشت: رسانه‌ها به عنوان بازوان قدرتمند دریابانی انتقال دهنده خدمات ما به مردم هستند.

این مسئول سامان‌دهی شناورها، برخورد با اراذل و اوباش، برقراری امنیت در کنار سواحل، برخورد با سارقان و شناسایی افراد شرور را از دیگر اقدامات مهم در این حوزه عنوان کرد.

حسینی تصریح کرد: با توجه به ضرورت تمام شهرهای ساحلی به پایگاه دریابانی امیدواریم با تامین اعتبار از سوی استاندار بتوانیم نسبت به احداث این پایگاه در تمام شهرهای ساحلی اقدام کنیم.

وی درباره نجات غریق توسط نیروهای دریابانی بیان داشت: با کمک نیروهای ما در سواحل بیش از دو هزار و 400 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه امسال به نسبت سال گذشته کاهش غریق داشتیم گفت: در مازندران تا نقطه صفر ساخت و ساز انجام شده و حریم 60 متری رعایت نشده است و این سبب می‌شود آن‌طور که باید نتوانیم در ساحل حضور یابیم.

حسینی به اهم برنامه‌های خود در سال آینده اشاره کرد و گفت: تقویت ناوگان‌های شناوری در بخش‌های مختلف،ساخت مقر دریابانی در تمام شهرستان‌های ساحلی،احداث ساختمان دریابانی در مرکز استان، آموزش و آمادگی جسمی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال آینده است.

فرمانده نیروی دریابانی مازندران تجلیل از حافظان جزء 30 قرآن کریم،دیدار و تجلیل از فرزندان شاهد،برگزاری تجلیل از کارکنان و خانواده‌های بزرگ مرزنشینان و مرزبانان، برگزاری همایش مرزنشینان و مرزبانان با حضور مسئولان استانی، افتتاح پروژه‌های متعدد از جمله دکل مخابراتی، برگزاری مسابقات متعدد جت اسکی و کاراته از دیگر اقدامات مهم این حوزه برشمرد.

حسینی دیدار با ائمه جمعه در چند شهرستان و دیدار با آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران ،برگزاری مسابقات ورزشی،غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در شهرستان بابلسر، برگزاری مراسم زیارت عاشورا در امامزاده ابراهیم، تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از بیماران پرسنل دریابانی از جمله برنامه‌ها این مجموعه در هفته نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/86010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول