اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیش‌بینی برداشت 650 هزار تنی شکر

کام خوزستانی‌ها با برداشت نیشکر شیرین می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، برداشت 650 هزار تنی شکر در سطح خوزستان را پیش‌بینی کرد و گفت: هم اکنون برداشت نیشکر از مزارع استان آغاز شده است.

کام خوزستانی‌ها با برداشت نیشکر شیرین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نسیم صادقی در جشن برداشت نیشکر که ظهر امروز در شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا برگزار شد اظهار کرد: امسال در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و هفت واحد زیرمجموعه آن و در سطح 62 هزار هکتار زراعت نیشکر این شرکت در مجموع 4 میلیون و 750 هزار تن نیشکر برداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان نیشکر بالغ بر 470 هزار تن شکر تولید شود و همچون سال‌های گذشته این شرکت در رتبه بزرگترین تولیدکننده شکر ایران قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خاطرنشان کرد: روش برداشت نیشکر در شرکت توسعه نیشکر مکانیزه و عمدتاً سبز است و با استفاده از دروگر نیشکر (هاروستر) انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوه آبیاری در مزارع توسعه نیشکر به شیوه هیدروفلوم است تصریح کرد: راندمان آبیاری در توسعه نیشکر بالای 50 در 100 بوده در حالی که راندمان آبیاری در کشاورزی کشور به طور میانگین بین 30 تا 35 درصد است.

*60 درصد شکر تولیدی کشور در خوزستان است

نسیمی عنوان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود امسال در خوزستان حدود 650 هزار تن شکر در واحدهای نیشکری استان تولید شود و استان خوزستان 60 درصد شکر تولیدی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای نیشکری استان خوزستان، هفت واحد است اظهار کرد: کشت و صنعت زیرمجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و کشت و صنعت کارون و هفت تپه است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اینکه در خوزستان ظرفیت بالایی برای تولید وجود دارد بیان کرد: حیات و سربلندی ما در گرو استقلال اقتصادی است و برای رسیدن به این امر باید با همت جوانان استان تولید پایدار را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: در خوزستان آب، زمین و آفتاب به وفور وجود دارد و بعد باعث تاسف است که با این امکانات جوان خوزستانی بیکار باشد.

نسیمی با بیان اینکه خوزستان نزدیک به 40 درصد شکر کشور را تولید می‌کند اظهار کرد: آن چه در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی وجود دارد همدلی بین 18 هزار نفر از پرسنل است تا بتوانیم یک سوم نیاز کشور را تامین کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: هر سال همزمان با مهرماه بزرگترین عملیات منظم، متمرکز و مکانیزه کشاورزی ایران در برداشت نیشکر از مزارع نیشکر خوزستان آغاز و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول