اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان همدان خبر داد

بدهی 22 میلیارد تومانی ساخت و توسعه راه‌ها به پیمانکاران

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به بدهی 22 میلیارد تومانی حوزه ساخت و توسعه را‌ه‌های استان همدان به پیمانکاران گفت: این بدهی عمدتاً مربوط به راه‌های اصلی، روستایی و بزرگراه‌ها است.

بدهی 22 میلیارد تومانی ساخت و توسعه راه‌ها به پیمانکاران

یوسف‌رضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان تأمین اعتبار را مشکل اساسی حوزه ساخت و توسعه راه‌های استان دانست و افزود: با توجه به این مشکلات فقط از قیر یارانه‌ای برای کارهای اجرایی استفاده کرده‌ایم و هنوز ابلاغ اعتباری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مطالبات پیمانکاران گفت: امسال از 8 میلیارد و 800 میلیون تومان مطالبات سال‌های گذشته در بخش راه‌های روستایی حدود 4 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شده است.

نوروزی با بیان اینکه تاکنون هیچ اعتبار و تخصیص ملی و استانی ‌نداشته‌ایم، یادآور شد: با توجه به اقدامات اجرایی امسال نیز بدهی پیمانکاران افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بدهی در حوزه ساخت و توسعه را‌ه‌های استان در مجموع 22 میلیارد تومان است که عمدتاً مربوط به راه‌های اصلی و روستایی و بزرگراه‌ها می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان تأکید کرد: در حال حاضر یک قطعه از محور جوکار به تویسرکان، تقاطع غیر‌هم‌سطح بهشت هاجر، ایستگاه راه‌آهن ملایر و تقاطع شهرک صنعتی بهاران به علت کمبود اعتبار متوقف است.

وی با اشاره به توقف عملیات اجرایی محور نهاوند به کرمانشاه اضافه کرد: در محور نهاوند به بروجرد نیز پل‌ها تکمیل شده و در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه جزو پروژه‌های متوقف حوزه ساخت و توسعه راه‌های استان است.

* آسفالت 45 کیلومتر راه روستایی طی امسال/از سرگیری عملیات اجرایی محور رزن ـ آوج

نوروزی گفت: از پروژه‌های نیمه فعال نیز می‌توان به محور رزن - آوج اشاره کرد که متوقف بود و اکنون مجدداً فعال شده است.

وی با بیان اینکه امسال پروژه جدیدی جز در حوزه راه‌های روستایی شروع نشده است، گفت: با توجه به مشکل اعتبارات تلاش ما طی سال جاری بیشتر در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره بوده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به آسفالت محورهای روستایی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در 16 محور روستایی در مجموع 45 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

وی افزود: از 748 روستای بالای 50 خانوار در سطح استان 743 روستا از راه روستایی آسفالته برخوردار است.

نوروزی تصریح کرد: در حال حاضر پنج روستای بالای 50 خانوار در استان فاقد راه آسفالته هستند که چهار روستا در کبودراهنگ و یک روستا نیز در شهرستان تویسرکان قرار دارد.

وی در پایان با بیان اینکه آسفالت پنج روستای باقیمانده نیز در دست اجراست، خاطرنشان کرد: در تلاشیم امسال تمام روستاهای بالای 50 خانوار در سطح استان از راه آسفالته برخوردار شوند.

انتهای پیام/89006/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول