اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت هفته ناجا

پلیس به عیادت معلولان رفت / تکریم معلولان وظیفه ذاتی پلیس

همزمان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی جمعی از پرسنل زحمتکش پلیس خلخال به عیادت معلولانی رفتند که در مرکز مراقبت معلولان نگهداری می‌شوند.

پلیس به عیادت معلولان رفت / تکریم معلولان وظیفه ذاتی پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هفته نیروی انتظامی بهانه‌ای شد تا مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه‌های خدمات‌رسانی به معلولان جسمی، ذهنی و حرکتی صبح امروز با حضور در مرکز نگهداری ثامن‌الائمه خلخال از بیماران و معلولان این مرکز عیادت کنند.

عوامل نیروی انتظامی اعلام کردند که در ترددهای روزانه و همچنین رانندگی معلولان را مورد تکریم و احترام قرار داده و برای حفظ حقوق آنها اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

کارشناس روانشناسی و مسئول مرکز ثامن‌الائمه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: این مرکز با 12 پرسنل و خدماتی از جمله نگهداری معلولان ذهنی، جسمی مجهول‌الهویت، بی‌سرپرست، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ویزیت معلولان توسط پزشک عمومی و متخصص و روانپزشک در شهرستان، مشاوره روانشناسی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، هنری، ورزشی، تفریحی و صدور دفترچه خدمات درمانی در حال ارائه خدمات به معلولان است.

حسین عباسی گفت: انسان دوستی و خدمت به همنوع رکن اصلی فعالیت‌های این مرکز است و کارکنان این مرکز با کمترین توقع به همراه سازمان بهزیستی در خدمت معلولان ذهنی هستند.

این مسئول افزود: این مرکز تنها مرکز نگهداری معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی در جنوب استان اردبیل است که فقط بانوان در آن نگهداری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین زمان شکل‌گیری معلولیت‌ها در دوران قبل از بارداری، بعد از بارداری و زندگی در دوران کودکی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، که این گل‌های بی‌پناه که در رهگذر زندگی در این مامن پناه گرفته‌اند اگر از حمایت و نگاه ما به دور باشند پژمرده و ناامید خواهند شد.

مسئول مرکز ثامن‌الائمه خلخال یادآور شد: امید می‌رود که خانواده‌ها با حضور در این مراکز و دیدن زندگی این معلولان از نزدیک با حمایت‌های خود زندگی را به کام این بیماران نیز شیرین کنند و با دیدن این افراد در این مرکز بیشتر به فکر این باشند که قبل از ازدواج آزمایش‌های ژنتیکی را به نحو مطلوب و مناسب انجام دهند.

مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی ثامن‌الائمه (ع) خلخال در سال 84 تاسیس شده و هم اکنون بیش از 40 معلول ذهنی، جسمی، حرکتی زن در این مرکز نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین فرمانده انتظامی شهرستان خلخال به اتفاق مسئول عقیدتی - سیاسی انتظامی خلخال و جمعی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی با حضور در بیمارستان امام خمینی خلخال از سالمندان بستری در این مرکز نیز عیادت کردند.

حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی مسئول عقیدتی - سیاسی فرماندهی انتظامی خلخال عیادت از سالمندان را از تاکیدات ائمه اطهار (ع) عنوان کرد و افزود: سالمندان گوهر‌های تجربه جامعه هستند و نباید در گرد و غبار زندگی امروزی ما فراموش شوند.

انتهای پیام/62008/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول