اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان مطرح کرد

تبدیل هر شغل به یک رشته تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان گفت: هدف در دانشگاه جامع علمی کاربردی تبدیل هر شغل به یک رشته تحصیلی و احیای شغل‎هایی است که مقفول و محروم مانده‎اند.

تبدیل هر شغل به یک رشته تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین مومنی صبح امروز در بین دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان اظهار داشت: یکی از برنامه‎هایی که در سال گذشته در این دانشگاه در دستور کار قرار گرفت شناسایی و احیای مشاغلی بود که به هر دلیل مورد غفلت قرار گرفته بودند و با برنامه‌ریزی انجام شده و نیازسنجی‎های صورت پذیرفته این شغل‎ها شناسایی و تبدیل به یک رشته دانشگاهی شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، افزود: رشته جدید در این دانشگاه مانند طراحی دوخت، طراحی پارچه، پیرایش زنانه، خبرنگاری رشته‎های شغل محوری هستند که مورد استقبال نیز قرار گرفته‌اند.

115 رشته تحصیلی در علمی کاربردی گلستان تدریس می‎شود

مومنی تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه علمی کاربردی 115 رشته تحصیلی داریم که نسبت به سال گذشته این رشته‌ها از افزایش 62 درصدی برخوردار است.

وی افزود: 30 رشته در گروه صنعت، 18 رشته در گروه کشاورزی، 49 رشته در مدیریت و خدمات و 18 رشته در گروه فرهنگ و هنر در سطح دانشگاه علمی کاربردی استان آموزش‌های خود را ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان ابراز داشت: این دانشگاه در 20 مرکز در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول، مینودشت و کردکوی راه‌اندازی شده و در سال جدید به دنبال این هستیم راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی را در جوار مراکز صنعتی استان داشته باشیم.

مومنی بیان داشت: شش مرکز به صورت خصوصی و غیر دولتی، دو مرکز صنعتی و 12 مرکز وابسته به ارگان‎های دولتی در سطح استان دایر است.

کسب رتبه چهارم از بین 650 مرکز کشور

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان کسب رتبه چهارم مرکز قوه قضایی در بین 650 مرکز در سطح کشور و کسب رتبه پنجم مرکز خانه کارگر را از موفقیت‎های این دانشگاه در حوزه فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: در جشنواره قرآنی نیز در سه گروه مدرسان، کارکنان و دانشجویان حائز رتبه شده‎ایم.

وی تاکید کرد: همچنین نخستین جشنواره ورزشی همگانی را در استان برگزار کردیم و این دانشگاه موفق شد چهار مدال طلا، یک نقره و سه برنز در دو میدانی بانوان کسب کند.

مومنی بیان داشت: کسب رتبه سوم در رشته والیبال برادران، دو مدال در رشته تکواندو، کسب مدال در رشته کاراته و کشتی از دیگر افتخارات دانشگاه است که در مجموع تیمی رتبه چهارم را به دست آورد.

وی افزود: در سال گذشته نیز دانشجوی برتر کشور از میان دانشجویان این دانشگاه انتخاب و مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت و همچنین یکی از کارکنان این دانشگاه به عنوان دبیر خانه ادیبان کشور انتخاب شده است.

انتهای پیام/83004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول