اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد

آغاز برداشت برنج از مزارع ماهنشان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: کشت برداشت برنج از مزارع ماهنشان آغاز شده است.

آغاز برداشت برنج از مزارع ماهنشان

اکبر طیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: برنج از محصولات مهم تولیدی در استان و ماهنشان است.

وی به برداشت این محصول از اراضی شهرستان ماهنشان اشاره کرد و افزود: برداشت این محصول از اوایل مهر آغاز شده است و هم‌اکنون ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان نواحی مستعد کشت و برداشت این محصول در ماهنشان را یادآور شد و تاکید کرد: مزارع روستاهای حاشیه قزل‌اوزن دارای ظرفیت‌های مناسبی هستند.

این مسئول با بیان اینکه روستاهای قلعه‌چای در شهرستان ماهنشان نیز به کشت و برداشت این محصول اختصاص دارند، افزود: تولید برنج در این مناطق هر سال انجام می‌شود.

طیبی توسعه کشت غلات را در شهرستان ماهنشان مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: توسعه تولید در محصول برنج در این راستا است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان به میزان کشت محصول برنج در اراضی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه کشت غلات امسال قریب به 170 هکتار از اراضی زراعی ماهنشان تحت کشت محصول برنج بوده است.

وی با بیان اینکه هر ساله میزان قابل توجهی از این محصول تولید و به بازار عرضه می‌شود، افزود: در سال‌جاری نیز این امر محقق می‌شود.

طیبی به پیش‌بینی‌های انجام شده برای تولید این محصول اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از کل میزان اراضی زیر کشت 545 تن شلتوک تولید شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان تولید برنج را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تولید این میزان شلتوک و یا 343 تن برنج حاصل فعالیت کشاورزان خواهد بود.

وی تولید این محصول را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: توسعه تولید این محصول در سطح کشور و استان دارای اهمیت بسیاری است.

طیبی با بیان اینکه تولید این محصول موجب ارزآوری مناسبی خواهد شد، عنوان کرد: این محصول در هر سال درآمد مناسبی برای کشاورزان داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان به ارزش تولیدی برنج در شهرستان ماهنشان اشاره کرد و افزود: این میزان تولید معادل 14 میلیارد و 715 میلیون ریال درآمد برآورد شده است.

این مسئول این میزان درآمد‌زایی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ارزآوری این محصول قابل توجه است و باید مورد توجه قرار گیرد.

طیبی به میزان کشت محصول برنج نیز اشاره کرد و یادآور شد: از این میزان اراضی 165 هکتار به کشت رقم محلی که گرده نامیده می شود، اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه پنج هکتار نیز به کشت رقم علی کاظمی اختصاص یافته است، گفت: توجه به کشت این محصول مورد توجه جدی قرار دارد.

وی عمده مناطق کشت برنج در شهرستان ماهنشان را یادآور شد و اذعان داشت: عمده مناطق کشت برنج در شهرستان روستاهای ساراغل، رز و اورجک بوده است.

این مسئول با بیان اینکه روستای ارزه‌خوران نیز جزو مناطق کاشت شده این محصول است، ادامه داد: در سایر روستاهای حاشیه رودخانه‌های قزل‌اوزن و قلعه‌چای نیز به صورت خرده کشت می‌‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه مقصد صادرات این محصول نیز متنوع است، متذکر شد: محصول تولیدی علاوه بر فروش در بازار داخل استانی به استان‌های همجواری همچون کردستان نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول