اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری فارس:

اختلاس 300 میلیارد تومانی صحت ندارد

رئیس‌کل دادگستری فارس با رد تشکیل پرونده اختلاس 300 میلیارد تومانی، از تشکیل تنها یک پرونده سه میلیون تومانی در فارس خبر داد.

اختلاس 300 میلیارد تومانی صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی استانداری استان فارس، ذبیح‌الله خدائیان اظهار داشت: دستگاه قضا با متجاوزان به بیت‌المال و کسانی که از اموال دولتی سوء‌استفاده می‌کنند، مدارا نمی‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه نباید پیش از اطمینان از جرم افراد، با حیثیت و آبروی آنها بازی شود، افزود: به دلیل اینکه پرونده در مرحله مقدماتی قرار دارد از معرفی افراد معذوریم چراکه ممکن است پس از تحقیقات اولیه این افراد مدارکی ارائه دهند که تبرئه شوند، بنابراین پس از مراحل مقدماتی و تحقیقات این افراد معرفی نمی‌شوند و در صورتی که حکم این افراد قطعی شود، اسامی آنها به اطلاع مردم استان می‌رسد.

وی با بیان اینکه افراد دستگیر شده متهم به تضییع اموال دولتی، تحصیل وجه از راه نامشروع و تصرف در اموال دولتی هستند، تصریح کرد: احضار افراد به منزله متهم بودن آنان نیست، چراکه برخی از این افراد به عنوان متهم یا مطلع احضار شده‌اند.

خدائیان با بیان اینکه دستگاه قضا به هیچ وجه با فردی که به بیت‌المال دست‌درازی کند و یا جرائم اقتصادی داشته باشد مدارا نمی‌کند، اضافه کرد: رسیدگی به این پرونده‌ها برای دستگاه قضا مهم و در اولویت کاری است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: در برخی رسانه‌ها اعلام شده بود که یکی از پرونده‌ها مربوط به اختلاس 300 میلیارد تومانی بوده و تاکنون 54 پرونده در این زمینه تشکیل شده است، در صورتی که بنده اعلام می‌کنم به هیچ‌ وجه چنین پرونده‌ای تاکنون تشکیل نشده و هم‌اکنون تنها یک پرونده سه میلیون تومانی در زمینه اختلاس در این استان وجود دارد، برخی پرونده‌های مطرح شده نیز به تعزیرات حکومتی و برخی هم تنها برای پیشگیری از تضییع بیت‌المال شکل گرفته است.

وی با تشکر از همکاری مدیریت ارشد این استان در پیگیری به عمل آمده، خاطرنشان کرد: استاندار فارس از ابتدای ماجرا با جدیت و اصرار به روشن شدن قضیه، مسئله را پیگیری کرد که بدین وسیله از همکاری وی با دستگاه قضایی تشکر می‌کنم.

خدائیان با بیان اینکه هر جرمی، جرم اقتصادی محسوب نمی‌شود، گفت: جرمی، اقتصادی محسوب می‌شود که به نظم جامعه لطمه وارد کند، در حالی که بسیاری از پرونده‌های تشکیل شده در دادگاه‌ها اختلاف حساب بین دو مرجع است.

وی از مطبوعات خواست پیش از انتشار و درج خبر در زمینه این‌گونه پرونده‌ها ابتدا صحت و درستی آن خبر را از مراجع قضایی پیگیری و با بررسی دقیق و همه‌جانبه آن خبرها را منتشر کنند چرا که ممکن است با نشر خبرهای کذب، امنیت سرمایه‌گذاری در این استان به خطر افتد.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول