اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان مازندران خبر داد

ترافیک پستی ناچیز در کشور /پست لجستیک دریایی مازندران نیازمند اعتبار

مدیرکل پست استان مازندران گفت: ترافیک پستی نشانگر توسعه یافتگی هر کشور در لیست خدماتی پستی است و در کشور ما میزان این سرانه بسیار ناچیز است.

ترافیک پستی ناچیز در کشور /پست لجستیک دریایی مازندران نیازمند اعتبار

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، عبدالرضا هدایتی عصر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیازهای جامعه نیازهای اساسی است و نیازهای سنتی کمتر شده و همه خدمات بر اساس فناوری‌های نوین خواهد بود.

وی افزود: زیر ساخت‌های خدمات حمل و نقل، مخابراتی و الکترونیکی در استان مازندران مهیا نبوده و در چند سال گذشته این زیرساخت‌ها را وارد استان مازندران کرده‌ایم.

هدایتی با بیان اینکه در راستای حماسه اقتصادی پست مازندران وارد خدمات پستی نوین شده است، تصریح کرد: اداره پست هزار و 23 واحد پستی، 20 اداره مرکزی، 31 دفتر پست شهری، 293 خدمات ارتباطی شهری، 529 دفتر ITC روستایی و 150 نمایندگی پستی در مازندران به مردم خدمات می‌دهند.

مدیرکل پست مهمترین فعالیت وزارت ارتباطات و شرکت پست را توسعه دفاتر ITC روستایی دانست و خاطرنشان کرد: توسعه این دفاتر در حال پیگیری است و در ماه‌های آینده پیشرفت دفاتر ITC روستایی را خواهیم دید.

هدایتی با بیان اینکه برای دوام آوردن در بازارهای رقابتی امروز باید به مسائل کیفی جدی بپردازیم، بیان داشت: باید در راستای آسایش و آرامش مردم به دنبال خدمات مطلوب‌تر باشیم و بر خدمات کیفی پستی نظارت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل پست سیاست ستاد خدمت اجرا و اجرا در خدمت مشتری، استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود ارتباطات بین خدمات پستی، راه‌اندازی سرویس‌های پستی و پست لجستیک دریایی را از جمله استراتژی‌های پست مازندران اعلام کرد.

وی به پست لجستیک دریایی اشاره کرد و گفت: پست لجستیک دریایی از پست مازندران برای حمل کالاهای کشورهای همسایه در بندر امیرآباد پیشنهاد داده شد که به دلیل هزینه بالای زیرساخت 50 میلیارد تومانی امکان‌پذیر نیست امیدوارم در آینده بتوانیم این طرح را در استان مازندران پیاده کنیم.

هدایتی اظهار داشت: سرویس وب آگاهی، امانت پستی، پست مستقیم، پست صوتی، تمبر شخصی، کارت پستال پست تلفنی جزو چند خدمات قدیمی در پست هستند.

مدیر کل پست مازندران پروژه تمبر شخصی را یکی از پروژه‌های بسیار مهم در استان دانست و افزود: رونمایی از تمبر شخصی جاذبه‌های زیادی دارد و سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی از آن استقبال زیادی کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: پروژه کارت پستال یکی از خدمات قدیمی پست است که این کارت پستال مطابق با نیاز مشتری تهیه می‌شود.

هدایتی مهمترین شاخص سرانه پستی را ترافیک پستی عنوان کرد و گفت: ترافیک پستی نشانگر توسعه یافتگی هر کشور در لیست خدماتی پستی است و اکثر کشورها ترافیک پستی بسیار بالایی دارند و این نشان دهنده آن است که همه نیازشان را از طریق پست برطرف می‌کنند و در کشور ما میزان این سرانه بسیار ناچیز است.

وی متذکر شد: بسیاری از کارهای پستی را شرکت‌های پستی انجام می‌دهند که موازی کاری محسوب می‌شود و حتی سواری‌رانی‌ها هم کار پستی انجام می‌دهند.

مدیرکل پست مازندران با بیان اینکه در چند سال گذشته سرانه پستی در کشور با فراز و نشیب زیادی همراه بود خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته عدد سرانه 23 بوده است که در سال 91 به دلیل از دست دادن چند قرارداد کلان به عدد 18 رسیده است. 

هدایتی در ادامه گفت: با از دست دادن قراردادهای کلان گاز و برق در غرب استان ترافیک پستی در سال 91 به 48 میلیون رسید و در شش ماهه نخست سال 92 ترافیک پستی 28 میلیون رسید.

وی عنوان کرد: نصب پلاک ده رقمی در شهر و روستا در سال گذشته 48 هزار پلاک بوده که در شش ماهه اول امسال 21 هزار پلاک بر سردر منازل نصب و 60 هزار انطباق نشانی انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه در صدد آن هستیم تا توزیع ابلاغیه‌های دادگستری به پست داده شود، بیان داشت: از طریق پست این ابلاغیه‌ها با لباس شخصی برای مردم برده می‌شود و مردم از این امر رضایت کامل دارند.

هدایتی یادآور شد: اداره پست با اداره فنی و حرفه‌ای، شهرداری، همیاری شهرداری‌ها، بهزیستی و به سایر دستگاه‌ها بر اساس نیازشان در جامعه خدمات می‌دهیم.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور وزیر ارتباطات 400 میلیون تومان به پست مازندران  اعتبار اختصاص دادند که دستگاه کارت پستال و چند دستگاه چاپ قبوض و دستگاه اخذ اثر انگشت برای کارت هوشمند ملی از محل این اعتبار خریداری شد.

مدیرکل پست مازندران راه‌اندازی لینک رادیویی در باجه انقلاب و شهید قندی، نگهداری از شبکه ون در 35 نقطه آنلاین، چاپ لیزری قبوض تلفن همراه و امضای الکترونیکی را از جمله فعالیت‌های پست مازندران اعلام کرد.

هدایتی تصریح کرد: توزیع قبوض خدمات پایه در انحصار دولت و مختص اداره پست است ولی بسیاری از شرکت‌ها این امر را به صورت موازی انجام می‌دهند که مسئولان باید به این بخش رسیدگی کنند.

این مسئول افزود: امسال گزارشی از گم شدن مرسوله پستی در مازندران داده نشده  و چند خدمت پستی قدیمی از جمله حضور پستچی در بین خانواده با سازماندهی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: طرح ایمیل ملی در مازندران اجرا شد و 5 هزار متقاضی در این طرح شرکت کردند و هر ایرانی که به پنجم ابتدایی رسیده باید یک ایمیل ملی داشته باشد تا با دستگاه‌های اجرایی در ارتباط باشد.

مدیرکل پست مازندران اذعان داشت: خدمات پست الکترونیک، سرویس پست تصویری، مستقیم، صوتی، پست تبلیغی و بار، جواب قبول، توزیع مالکیت خودرو، توزیع مالکیت روستایی بنیاد مسکن، ثبت‌نام حج، قبول مدارک کارت سوخت ادوات کشاورزی و روستایی از طریق پست به مردم ارائه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: مسئولان مازندرانی زمینه عقد قرار دادهای بزرگی پستی را مهیا کنند تا زمینه اشتغال در استان بیشتر مهیا شود.

انتهای پیام/86016/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول