اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان یزد:

روزانه 23 هزار مرسوله پستی در یزد جابه‌جا می‌شود

مدیرکل پست استان یزد گفت: در حال حاضر روزانه بیش از 23 هزار مرسوله پستی در استان یزد توسط 120 مامور توزیع مرسولات جابه‌جا می‌شود.

روزانه 23 هزار مرسوله پستی در یزد جابه‌جا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین عطارزاده پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی پست اظهار داشت: در حال حاضر 315 نیروی انسانی در 216 واحد پستی و 67 مسیر مبادله پستی در استان یزد مشغول فعالیت هستند و روزانه بیش از 23 هزار مرسوله پستی را در این استان جابه‌جا می‌کنند.

وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری، 5.5 میلیون مرسوله از استان یزد به مناطق مختلف کشور و حتی خارج از کشور ارسال شده و چهار میلیون و 150 هزار مرسوله نیز از سایر استان‌ها به یزد وارد شده است که سهم مرسولات خارجی در ورود و خروج مرسوله‌ها طی این مدت، 10 هزار مورد بوده است.

عطارزاده با اشاره به افزایش تعرفه‌های پستی عنوان کرد: در سال 91، حدود 40 درصد هزینه تمام شده پست یک مرسوله از مردم دریافت می‌شد که این رقم در سال جاری به 70 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال گذشته، نظارت بر کار ماموران پست توسط مردم آغاز شده است،‌ یادآور شد: بر روی همه مرسوله‌های پستی، مهری حاوی شماره تلفن 6301000 درج شده که مردم می‌توانند در صورت انتقاد یا نارضایتی از ماموران پست، مراتب را به اداره کل پست استان یزد گزارش دهند تا به آن رسیدگی شود.

مدیرکل پست استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات پستی قابل ارائه در استان یزد عنوان کرد: اکنون خدمات بسیار گسترده‌ای توسط پست ارائه می‌شود که متاسفانه عده زیادی از آن مطلع نیستند.

وی افزود: یکی از خدماتی که می‌تواند برای مردم بسیار موثر باشد، سرویس نیابتی پست است که از ترددهای چند باره مردم به ادارات دولتی جلوگیری می‌کند.

عطارزاده خاطرنشان کرد: برای ارائه این سرویس، اداره پست با ادارات ثبت احوال، ثبت اسناد، دانشگاه‌، آموزش و پرورش، بیمه‌ها و ده‌ها اداره دیگر تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری امضا کرده است.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه، مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی، شناسنامه یا هر مدرک هویتی دیگر، با یک بار مراجعه به اداره ثبت احوال و ارائه درخواست، می‌توانند سایر امور خود را به نیروهای پست که در ادارات مستقر هستند، محول کنند.

عطارزاده خاطرنشان کرد: نظیر همین اقدام در دانشگاه‌ها برای تکمیل مدارک دانشجویان در هنگام ثبت‌نام انجام می‌شود، به نحوی که اگر دانشجو نیازمند تاییدیه مدرک دیپلم خود باشد، پست با تکمیل فرمی، مدرک تحصیلی یا تاییدیه آن را از هر دبیرستانی در هر نقطه از کشور دریافت کرده و به دانشگاه تحویل می‌دهد و نیازی به تردد دانشجویان نیست.

وی تصریح کرد: با این اقدامات از حداقل 2 میلیون تردد جلوگیری می‌شود، ضمن اینکه جلوگیری از مراجعات مردم به ادارات، از فساد اداری، ارتباطات اداری (پارتی) و ... جلوگیری می‌شود.

مدیرکل پست استان یزد با بیان اینکه این خدمات حتی برای روستاییان نیز انجام می‌شود، تاکید کرد: هم‌اکنون 156 دفتر ICT روستایی در استان یزد مستقر هستند که این دفاتر خدمات مورد نیاز را به روستاییان در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند و در بسیاری موارد هیچ لزومی برای مراجعه آنها به شهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پست در دورترین نقاط استان یزد نیز دفاتر ICT دایر کرده است، افزود: هم‌اکنون 10 هزار مورد از این دفاتر در سراسر کشور فعال هستند که سهم استان یزد از این میزان، 156 دفتر است.

عطارزاده تجارت الکترونیک، کارت پستال، سرویس نیابتی پست، پست یافته‌ها و ده‌ها خدمات دیگر را از خدمات نوین پستی اعلام کرد و افزود: لازم است در این زمینه اطلاع رسانی کاملی به مردم صورت گیرد.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول