اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا:

کتاب راویان نور منتشر می‌شود

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا از انتشار کتاب «راویان نور چهار» در آینده خبر داد.

کتاب راویان نور منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام محمدباقر نادم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت موسسه سیره شهدا، اظهار کرد: این موسسه تنها مرکز حوزوی فعال در محتوایابی و تحقیق در حوزه دفاع مقدس است که به ارائه کارهای علمی و زیربنایی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: موسسه روایت سیره شهدا معتقد به انجام کارهایی است که نهادهای دیگر انجام نمی‌دهند و از انجام کارهای موازی پرهیز می‌کند.

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به کارهای تخصصی، گفت: باید در روایت‌گری به جای اینکه صرف خاطرات و بیان مسائل سطحی جنگ صورت گیرد، به سمت کارهای تحلیلی و تطبیقی برویم و سیره شهدا را از این نگاه تحلیل و رفتارشناسی کنیم.

وی تأکید کرد: لازم است سیره شهدا از دید روانشناسی و مهارت‌های زندگی با آیات جهاد و شهادت و روایاتی که در این فضاست تطبیق داده شود و مشاهده کنیم هر رفتاری مبتنی بر چه مبنایی بوده است.

نادم تصریح کرد: این موسسه به دنبال تالیف کتاب حوزوی و علمی دفاع مقدس است و مخاطب این کتاب‌ها راویان روحانی هستند و در حقیقت کار در این بخش به صورت تخصصی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه روایت سیره شهدا گفت: این پایگاه برای به روز رسانی موضوع‌بندی شده و نقشه جدیدی برای سایت تعریف شده و بخشی از سایت به موضوع تخصصی روایتگری اختصاص پیدا کرده است.

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد:‌ بخشی از این پایگاه به پرسش و پاسخ به صورت تالار گفت‌وگوی راویان اختصاص پیدا کرده و کاری صورت گرفته که راوی هر نیاز محتوایی به مقوله دفاع مقدس و سیره شهدا داشت با جست‌وجوی محتوایی و نمایه‌ای تمام مطالب مورد نیازش را استخراج کند.

وی عنوان داشت: پایگاه اطلاع‌رسانی روایتگری یا دانش‌بنیان در حال بارگذاری و نمایه‌زنی است و پیش‌بینی می‌کنیم تا شش ماه آینده بهره‌برداری و رونمایی می‌شود.

نادم در پایان خاطرنشان کرد: راویان نور چهار در حوزه پژوهشی تالیف شده که در حقیقت ره‌توشه راویان نور است و در آینده منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول