اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه سمنان:

بهترین الگو در عصر حاضر سبک زندگی شهداست

استاد حوزه علمیه سمنان گفت: بهترین الگو در عصر حاضر سبک زندگی شهداست.

بهترین الگو در عصر حاضر سبک زندگی شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی میرعلی‎اکبری امشب در همایش سبک زندگی اسلامی که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد، با اشاره به سبک زندگی شهدا، اظهار کرد: بی‌شک کسانی که توانستند به آن درجات عالی دست یابند، در زندگی شخصی خود بسیاری از واجبات را انجام داده و محرمات را ترک کرده‌اند.

وی افزود: فرهنگ‎سازی در رابطه با سیره و سبک زندگی شهدا گام مثبتی در ارائه یک الگوی درست به نسل امروز خواهد بود.

استاد حوزه علمیه سمنان گفت: در تحقیقات اخیر توسط دانشمندان، تأثیر مسائل معنوی بر اجزا و عناصر طبیعی مورد پژوهش قرار گرفت و آن‎ها در کمال ناباوری دیدند که اسمای الهی در تعامل با ذرات عالم شکلی زیبا به خود گرفته و مقابل همین اجزا در مجاورت با نام‌های زشت ترکیب ناهنجاری را از خود بروز می‌دهند.

میرعلی‎اکبری با استناد به این نشانه‌های الهی ادامه داد: وقتی که تنها اسمای الهی این چنین تأثیری را بر روی اجزاء کائنات می‌گذارد، باید دید که محبت یک انسان نسبت به همسر و فرزندانش چه تأثیر عمیق و شگرفی بر روی آن‎ها می‌گذارد.

وی بیان کرد: اگر سعی و تلاش و برنامه‌ریزی‌ انسان‌ها در زندگی مبتنی بر خوش‌بینی و تکریم مقام انسانی یکدیگر باشد، پس از مدتی خواهیم دید زندگی در مسیری همراه با آرامش و دلگرمی قرار گرفته تا ما هم طعم یک زندگی ایده‌آل را با تمام وجود لمس کنیم.

پویایی اسلام ثمره خون شهداست

یک کارشناس مسائل عقیدتی نیز گفت: ثمره خون شهدا و جهادشان در راه خدا، پویایی و عزت اسلام است.

حمیدرضا حسن‌آبادی اظهار کرد: پویایی اسلام آن قدر حیات‏بخش و الهی است که گذر زمان نمی‌تواند تار و پود آن را دست‎خوش تغییرات کند؛ شاید ظاهر و قالب آن عوض شود، اما محتوای آن همیشه زیبا و دلنشین است.

وی افزود: سال‌ها قبل انسان‌هایی با تکیه بر ایمان کارهای بزرگی انجام دادند و امروز از تلاش آن‎ها با افتخار یاد می‌شود.

این کارشناس مسائل عقیدتی گفت: زبانی نیست که آن تلاش‌ها را ارج ننهد؛ نکته نهفته در این تعبیر، ماندگاری تلاش‌هایی‌ است که انسان‌ها برای پاسداشت غرورشان انجام دادند.

حسن‌آبادی بیان کرد: اگر دیروز کشاورز، کارمند و ... برای دفاع از اسلام با خانواده وداع می‌کردند؛ امروز جوانانی که در مراتب بالای ایمان و تحصیل قرار دارند، با اشاره‌ای از جانب رهبر انقلاب برای دفاع از حریم اسلام بسیج می‌شوند و این نشان‎گر تأثیر ایمان پاک در وجود آن‎ها است.

وی افزود: امروز با فرارسیدن سال نو فوج فوج زن و مرد برای دیدن خاکی می‌روند که روزی انسان‌هایی عادی، ولی پاک نیت در آن تنفس کردند و گرمای نفسشان به خاک هم عشق بخشید و آن را زنده کرد تا ما برویم و ببینیم که خوبی نه تنها بر دل‌ها که بر ذره ذره کائنات تأثیر می‌گذارد و بلکه خاک و سنگ و چوب را هم لایق دیدن می‌کند.

این کارشناس مسائل عقیدتی گفت: باید تکلیف‎مان را با خودمان و خدایمان مشخص کنیم و تنها برای بهتر زندگی کردن خود را زیر بار هر منتی نبریم.

حسن‌آبادی افزود: باید لحظات شادی و غم را با خدا تجربه کنیم، باید رها شد و خود را جدا کرد از آنچه که ما را به دنیا چسبانده است، آنجاست که دل‌ها متوجه انسان می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر انسان می‌خواهد مثل خیلی‌ها درگیر و دار بودن و نبودن باشد، مثل همان‌هایی که آن روز در اوج گمنامی و امروز در اوج افتخارند، خود را از تعلقات آن روز جدا کردند و امروز عزتی دارند که همه در آرزوی آن هستند.

انتهای پیام/2249/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول