اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی راور:

دانش‌آموزان راور‌ی با بیماری‌های‌ دامی‌ آشنا شدند

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: کلاس‌های آموزشی و آشنایی دانش‌آموزان شهرستان راور با بیماری‌های مشترک دامی برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان راور‌ی با بیماری‌های‌ دامی‌ آشنا شدند

علیرضا اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت هفته دامپزشکی و برای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در زمینه بیماری‌های مشترک با همکاری اداره آموزش و پرورش کلاس آموزشی مثمرثمر برای دانش‌آموزان این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: عدم آگاهی افراد نسبت به بیماری‌های دامی و مشترک با انسان سبب انتقال این بیماری‌ها به انسان می‌شود که می‌تواند‌ سلامت انسان‌ها را به خطر انداخته و بالطبع آن صدمات جبران‌ناپذیری به بهداشت و سلامت جامعه وارد کند.

اسلامی تصریح کرد: نخستین گام در راستای پیشبرد اهداف دامپزشکی، آموزش است و در این راستا سال جاری نیز با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه گام‌های مؤثری برای تامین بهداشت جامعه از طریق آموزش و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برداشته شد.

وی خاطر نشان کرد: شبکه دامپزشکی راور برگزاری کلاس‌های آموزشی، تهیه اطلاعیه و بروشور بهداشتی را در صدر برنامه‌های کاری خود قرار داده و یکی از کارهای برجسته ‌سال جاری نمایش فیلمی با عنوان همین موضوع برای افزایش کارایی کلاس‌های آموزشی برای قشر مذکور بوده است. اسلامی ابراز داشت: باید از هر فرصتی برای آموزش و آشنایی هر چه بیشتر مردم استفاده کرد تا گام مؤثری در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و صیانت از سرمایه دامی کشور برداشته شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی راور گفت: بیماری بروسلوز یا تب مالت از جمله بیماری‌های مشترک مهم بین انسان و دام است که عمده‌ترین راه انتقال بیماری از طریق خوراکی به ویژه مصرف محصولات لبنی غیرپاستوریزه است و در انسان به علائمی مانند تب مواج، لرز شدید، عرق کردن شدید و دردهای عمومی می‌توان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: دامداران با آرامش خاطر و بدون هرگونه نگرانی در صورت مشاهده بیماری سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز درمانی دامپزشکی مراجعه کنند.

اسلامی تصریح کرد: از عمده فعالیت‏های شبکه دامپزشکی شهرستان در مبحث مبارزه با بیماری‏های دامی قابل انتقال به انسان را واکسیناسیون شاربن، بروسلوز، واکسیناسیون هاری، تست سل‌، خونگیری و تست بروسلوز، تست مشمشه، مراقبت و پایش جنون گاوی، مراقبت و پایش آنفلوانزای پرندگان، سمپاشی دام علیه کنه و انگل‏های خارج بدن دام در طرح مبارزه با CCHF و ... است.

انتهای پیام/2446/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول