اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌انتقاد آیت‌الله ‌علم‌الهدی از جابه‌جایی ‌نیروها

سرپرستی برای وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان آسیب می‌رساند‌

امام جمعه مشهد گفت: اکنون مسئله آرامش و ثبات در آموزش و پرورش مسئله مهمی است اما متاسفانه مسائلی که در کشور پیش آمده نشانه عدم ثبات در این زمینه است.

سرپرستی برای وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان آسیب می‌رساند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و روسای ادارات و نواحی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: اکنون مسئله آرامش و ثبات در آموزش و پرورش مسئله مهمی است اما متاسفانه مسائلی که در کشور پیش آمده نشانه عدم ثبات در این زمینه است و در دولت جدید، مجلس به وزیر آموزش و پرورش رای نداد و مسئولیت آن را به سرپرست واگذار کرد که این نشانه عدم ثبات است.

وی افزود: مسئله جابه‌جایی دولت و نیروها در آموزش و پرورش، کشور ما را سیاست‌زده کرده و این اصلاً خوب نیست، در حالی که دولت باید از نیروهای متخصص گذشته و تجربیات آنها در جهت رشد و پیشرفت کشور استفاده کند.

علم‌الهدی اذعان داشت: هر دولت و جریان سیاسی روی کار آمده در ظرفیت خودش کارهایی انجام داده و مشکلاتی هم داشته و این اپیدمی نامناسبی است که با روی کار آمدن هر دولت جدید، از تجربه و نیروهای دولت گذشته استفاده نمی‌شود و این باعث می‌شود نیروهای خوب از دست بروند و تجربه‌ها دور ریخته شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه عدم ثبات در عرصه ایران و آموزش و پرورش به عنوان یک مشخصه مطرح است و آسیبی را متوجه دانش آموزان و دانشجویان می‌کند که تحت سرپرستی و مدیریت متزلزل برای این نسل عظیم قراردارند، افزود: مسئولیت دولتی را امانتی از سوی خدا و رسول خدا (ص) بدانید و در اجرای آن که از هر امانتی سنگین‌تر است نمی‌توان رخوت و سستی ایجاد کرد.

امام جمعه مشهد گفت: مسئله قرآن و دین باید محور آموزش قرار گیرد و به عنوان یک برنامه تربیتی صرف به آن نگاه نشود؛ به مسائل تربیتی باید چنان توجه شود که  جایگاه خود را پیدا کند و سالم نگه‌داشتن فضاهای آموزشی و مراقبت در مسایل ضد ارزشی که موجب ایجاد جریان‌های ناهنجار می‌شود و مدیر مدرسه باید بر آن مسلط باشد، بسیار مهم است.

انتهای پیام/2202/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول