اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دولتمردی ‌که از وزیر کشور خواست در غیابش مراسم معارفه را برگزار کنند

استانداری که جلوی جریان انحرافی ایستاد‌/قناعت با حُسن خُلق رفت

جواد قناعت استاندار سابق گلستان از جمله کسانی است که اخلاق‎مداری را در دوران مسئولیتش نشان داد و آخرین گوشه این حُسن خُلق را می‎توان پس اتمام خدمتش جست‎وجو کرد.

استانداری که جلوی جریان انحرافی ایستاد‌/قناعت با حُسن خُلق رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رسالت قلم انعکاس واقعیت‎هاست که گاه آئینه‎ای برای بازتاب تلاش‎های صادقانه و گاه تلنگری برای رفع نقص مدبرانه است که در این میان، افرادی می‎توانند رسالت قلم را نادیده نگیرند که هدفشان خدمت باشد نه حب دنیا و ریاست.

به یاد داشته باشیم هر سنگری می‎تواند سنگر خدمت باشد، مهم این است که در سنگر مسئولیت‎ها راه را گم نکنیم و حب جاه و مقام، مسیر زندگی‎مان را عوض نکند، گرچه گرفتن مسئولیت‌های مهم در پست‎های کلیدی و مدیریتی به خاطر وجهه اجتماعی که دارند خوشایند جلوه می‎کند اما باید بدانیم همه در آزمون‎های مختلف سنجیده می‎شویم و در این گود کسانی جاودانه می‎شوند که نسبت به حق‎الله و حق‎الناس ارزش قائل باشند.

نباید وقفه‎ای در روند خدمت‎رسانی به مردم ایجاد شود

یکی از مسائلی که در کشور باب شده اینکه در تغییر گفتمانِ دولت‎ها شاهد موجی از تغییرات در سطوح مختلف مدیریتی هستیم که می‎تواند روشی درست و گاه نادرست باشد که هدف نگارنده در این مجال، پرداختن به این مسئله مهم نیست بلکه صحبت از عملکردی است که اخلاق‎مداری را در مقام عمل اثبات کرد.

جواد قناعت استاندار سابق گلستان از جمله کسانی است که اخلاق‎مداری را در دوران مسئولیتش نشان داد و آخرین گوشه این حُسن خُلق را می‎توان پس اتمام خدمتش جست‎وجو کرد، ایشان زمانی که مسئولیت خویش را در پی مصوبه هیئت دولت به حسن صادقلو استاندار جدید گلستان سپرد عازم بزرگترین سفر معنوی بود و شب گذشته، گرگان را به مقصد مکه مکرمه ترک کرد اما در نامه‎ای خطاب به "رحمانی فضلی"، وزیر کشور خواستار برگزاری مراسم معارفه استاندار جدید در غیاب خود شد چون اعتقاد داشت نباید وقفه‎ای در روند خدمت‎رسانی به مردم استان ایجاد شود.

اما نکته‎ای که می‎تواند بر اخلاق‎مداری ایشان صحه بگذارد اینکه استاندار سابق گلستان برای نخستین بار برای حج تمتع عازم سرزمین وحی می‎شوند در حالی که در زمان دولت احمدی‎نژاد بارها و بارها از ایشان خواسته شد تا خارج از نوبت به این سفر بروند اما وجدان قناعت، رضایت نداد تا حقی از کسی پایمال شود بنابراین انتظار را تاب آورد و پس از گذشت 10 سال از ثبت‎نام در این سفر روحانی، بالاخره در اتمام مسئولیتش قرعه به نامش افتاد تا این هدیه الهی تشکری به پاس زحمات صادقانه‎اش باشد.

اگر نخواهیم حقیقت را کتمان کنیم باید گفت که اخلاق‎مداری استاندار سابق شامل حال اصحاب رسانه هم بوده گرچه در رسانه‌های مکتوب گاهی در پرداخت آگهی‎ها، کمی تعلل شد اما مهمتر اینکه ایشان در روز 17 مرداد یعنی روز خبرنگار با وجود مشکلات مالی که کشور و بالتبع آن گلستان با آن مواجه بود اما از همه کسانی که دستی بر قلم داشتند تقدیر کرد.

به عنوان نماینده عالی دولت به طور قاطع در برابر جریان فتنه و انحراف ایستاد

از ویژگی‎های منحصر به فرد جواد قناعت در مقام ششمین استاندار گلستان این بود که به عنوان نماینده عالی دولت احمدی‌نژاد به طور قاطع در برابر جریان فتنه و انحراف ایستاد و این شهامت را بارها و بارها در گفتار و رفتار خود نشان داد، چنانچه در  یادواره‎های شهدای شهر کردکوی در سال 1390 عنوان کرد «نقطه اشتراک و ویژگی‌های فتنه 88 و فتنه جدید تقابل با نظام ولایی است که هر دو در صدد براندازی نظام‌اند».

مهره‌ای نبود که حب مسئولیت را بر ولایتمداری ترجیح دهد

استاندار سابق گلستان مهره‎ای نبود که حب مسئولیت را بر ولایتمداری ترجیح دهد و این ویژگی ممتاز جواد قناعت قابل ستایش و تحسین است چرا که معیار افراد با درجه ایمان، عمل صالح و ولایتمداری آنها سنجیده می‎شود که ایشان در دوره چند ساله مدیریت خویش توانست بر این مهم صحه بگذارد و در این میان حب دنیوی نتواست بر ارزش‎ها و اعتقاداتش چیره شود. 

خبرگزاری فارس برای «جواد قناعت» استاندار سابق گلستان و یکی از نیروهای ارزشی و پرتلاش در عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت و توفیق دارد.

==============

گزارش: زهره رجبی

==============

انتهای پیام/83001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول