اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

سکان استانداری گلستان در قامت اعتدال‎گرای بومی

پس از گمانه‎زنی‎های بسیار اکنون سکان استانداری گلستان در قامت یک اعتدال‎گرای بومی قرار گرفت تا شاهد فصل جدیدی از کار و تلاش در نگارستان ایران باشیم.

سکان استانداری گلستان در قامت اعتدال‎گرای بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با انتخاب کلیددار استانداری گلستان در دولت «تدبیر و امید» امید آن می‎رود تا با بکارگیری نخبگان محلی اعم از اصولگرا و اصلاح‎طلب ذیل این گفتمان با تشریک مساعی و درک الزامات واقعی به سمت و سوی مطلوبیت‌های محسوس گام برداشته شود.

تجربه ثابت کرده مسئولان بومی استان با توجه به آشنایی کافی که نسبت به منطقه دارند از طریق ارتباط با نخبگان محلی از قدرت مانور بیشتری نسبت به مسئولان غیربومی برای عملیاتی کردن برنامه‎ها برخوردار هستند.

نباید تلاش استانداران گلستان را به ورطه فراموشی سپرد

البته نباید تلاش استانداران قبلی را که هر کدام به نیت رشد و تعالی گلستان پای در عرصه مدیریت گذاشتند را به ورطه فراموشی سپرد، چرا که هر یک از آنها در حد توان خویش سعی کردند تا استان نوپای جدیدالتاسیس بر مدار پیشرفت قرار بگیرد گرچه این آرزو تاکنون به طور کامل محقق نشده و تا سکوی پیشرفت، فاصله زیاد است، اما باید به همه آنها دست مریزاد گفت خصوصاً جواد قناعت استاندار ارزشی و ولایتمدار سابق گلستان که به تازگی بار سنگین مسئولیت را بر دوش حسن صادقلو نهاده و اینکه سبک‌بار عازم سرزمین وحی است که دعای خیر مردم گلستان بدرقه راه این زائر پرتلاش و ارزشی است.

گلستان مدیریتِ شش استاندار بومی و غیربومی را تجربه کرده است

استان گلستان تاکنون مدیریتِ شش استاندار بومی و غیربومی را تجربه کرده و کارنامه هر کدام گویای سعی و تلاش آنها برای پیشرفت استان را نشان می‎دهد.

پاییز برای گلستانی‎ها یادآور رویدادی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی است؛ درست شانزدهم آذرماه 1376 بود که با رأی قاطع نمایندگان مجلس پنجم، آرزوی دیرینه ساکنان گرگان و دشت تحقق یافت و بار دیگر سرزمین تاریخی گرگان، استقلال سده‎های پیشین خود را بازیافت.

پیشرفت‎های چشمگیر نیازمند همکاری جناح‎های سیاسی بر مبنای اصل شایسته‎سالاری است

16 سال از تاریخ استان شدن گلستان می‎گذرد و طی این سالها جریانات اصولگرا و اصلاح طلب استان کم پیش آمده که نسبت به توسعه منطقه اتفاق نظر نداشته باشند اگر چه در این مسیر حائز اهمیت همکاری دو جناح اصیل منطقه کمرنگ بوده، اما هشت سال حاکمیت جناح اصلاح‎طلب استان (84-76) و هشت سال حاکمیت جناح اصولگرا استان (92-84) ثابت کرده که پیشرفت‎های چشمگیر نیازمند همکاری و همزیستی جناح‎های سیاسی بر مبنای اصل شایسته‎سالاری است.

مردم گلستان به یاد دارند که در سال 1376 منطقه گرگان و دشت در شرق مازندران به استان ارتقاء یافت و این انفکاک ثمره چهار دهه تلاش و فعالیت خستگی ناپذیر جریان‌های اجتماعی در منطقه گرگان بود و اینک پس از گذشت 16 سال از انتزاع گلستان از مازندران، هنوز این استان با برخی کاستی‎ها دست و پنجه نرم می‎کند که انتظار می‎رود این نقایص در دولت تدبیر و امید مرتفع شود.

از نخستین کلیددار تا هفتمین کلیددار استانداری گلستان

نخستین کلیددار استانداری گلستان در دولت اصلاحات به سید ابراهیم درازگیسو سپرده شد؛ متعاقب آن علی‌اصغر احمدی به عنوان دومین استاندار گلستان منصوب شد و پس از آن هاشم مهیمنی شهردار اسبق منطقه 16 تهران سکان استانداری گلستان را به دست گرفت.

در دولت اصولگرا نیز سه نفر سکان استانداری گلستان را برعهده گرفتند، محمد شاعری، یحیی محمودزاده و در نهایت جواد قناعت توانست بر کرسی نماینده عالی دولت در گلستان تکیه زند.

پیشرفت گلستان در سایه مدیریت صحیح محقق می‎شود

با توازن دو کفه ترازو از دو طیف اصلاح‎طلب و اصولگرا در تکیه زدن بر سکانداری گلستان اکنون دولتی با شعار اعتدال روی کار آمده تا فصل جدیدی رقم بزند و در این میان کلید عمارت استانداری گلستان در دستان فردی قرار گرفت که برآمده از ظرفیت بومی با خط و مشی اعتدال است که امید می‎رود این میانه‎روی در رویکرد کارنامه‎ای گویای عملکرد دولت تدبیر و امید باشد.

گلستان با برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی بسیار بالا، در زمره یکی از استان‎های مستعد قرار گرفته که این جایگاه می‎تواند با مدیریت صحیح به موقعیت‎های مطلوب و شایسته رهنمون شود.

نخستین اقدام دولت «تدبیر و امید» کاهش نرخ بیکاری است

همان طوری که دکتر روحانی نیز در سخنرانی تبلیغات ریاست جمهوری‎اش در گرگان بر ظرفیت‎های فراوان گلستان تاکید کرد و نخستین اقدام دولت تدبیر و امید را در کاهش نرخ بیکاری برشمرد اینک امید می‎رود تا سخنان آن روز کام گلستانی‎ها را در گذر زمان شیرین کند.

رئیس جمهور کشورمان ‌از استعدادهای گلستان برای اشتغال و رونق آن به نیکی یاد کرد و گفت: اینجا سرزمینی است که فقط صنعت توریسم می‌تواند بیکاران را به اشتغال برساند، چرا باید محصولات کشاورزی این استان برای بسته بندی و صنایع تکمیلی به دیگر استان‌ها فرستاده شود در صورتیکه برای بسته بندی محصولات نیز می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

خبرگزاری فارس استان گلستان با تبریک به استاندار جدید به عنوان نماینده عالی دولت در این استان برای ایشان آرزوی موفقیت دارد و امیدوار است تا در سایه تلاش‎های مضاعف، گلستان به معنای واقعی و در همه سطوح به گلستان ایران زمین تبدیل شود.

انتهای پیام/2307/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول