اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

گلستان را به جشنواره اقوام می‎شناسند

استاندار گلستان گفت: اکنون کشور، گلستان را به واسطه برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام بیش از گذشته می‌شناسند.

گلستان را به جشنواره اقوام می‎شناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت شامگاه پنج‌شنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان گلستان، اظهار داشت: حضور اقوام از اقصی نقاط کشور در این جشنواره در تحکیم همدلی و استحکام روابط بین آنان موثر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور کشورهای خارجی در جشنواره اقوام، سطح این همایش، بین‎المللی است و نام این جشنواره در سازمان جهانی گردشگری ثبت شده است.

برگزاری همایش فرهنگ ریش سفیدی همراه جشنواره اقوام

قناعت یادآور شد: برگزاری همایش فرهنگ ریش سفیدی در امتداد برگزاری این جشنواره از دیگر برنامه‎های قابل توجه و شاخص به شمار می‎رود.

وی با تاکید بر موضوع جزیره آشوراده به عنوان یکی از سه خواسته مهم استان از سازمان گردشگری کشور اذعان داشت: این جزیره تنها جزیره ایرانی است که از استعداد و قابلیت فراوانی در گردشگری برخوردار است که متاسفانه به دلایل زیست‌محیطی نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

یک سرمایه‌گذار بومی برنده سرمایه‎گذاری در جزیره آشوراده

رئیس کارگروه گردشگری استان گلستان تصریح کرد: باید شرایطی مهیا ساخت تا ضمن رعایت الزامات زیست‎محیطی، بتوان از این ظرفیت مهم، برای توسعه استان استفاده کرد.

قناعت با اشاره به مصوبه کارگروه گردشگری و برگزاری فراخوان برای جذب سرمایه‎گذار افزود: این فراخوان انجام شد و با رعایت ضوابط و جوانب قانونی یک سرمایه‌گذار بومی توانست برنده این فراخوان باشد.

وی یادآور شد: چون سرمایه‎گذاری در این عرصه میلیاردی است، یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استانداری، محیط زیست و منابع طبیعی کشور امضا شد که سرمایه‎گذار بتواند با محیط زیست قرارداد ببندد تا این موهبت الهی دست نخورده باقی نماند.

دیوار دفاعی گرگان با طول 200 کیلومتری

قناعت خاطرنشان کرد: می‎توانیم با رعایت تمامی الزامات زیست‌محیطی، از این قابلیت مهم گردشگری، جدا از منافع اقتصادی منطقه، برای معرفی این استان به داخل و خارج از کشور بهره گیریم.

وی دیوار دفاعی گرگان را از دیگر میراث‎های فرهنگی گلستان برشمرد و گفت: در یک سال‎ و نیم گذشته نامه‎ای به طور مشترک از جانب وی و نماینده ولی‌فقیه در استان به تهران ارسال شد که اعتبار اندکی برای این موضوع اختصاص یافت.

شهر تاریخی جرجان نیازمند توجه بیشتر است

استاندار گلستان اضافه کرد: اکنون این دیوار که طولی به میزان 200 کیلومتر دارد در لیست موقت قرار گرفته تا سال آینده در اجلاس یونسکو ثبت شود.

قناعت با اشاره به شهر تاریخی جرجان به عنوان دیگر اثر تاریخی در گلستان اذعان داشت: این شهر تاریخی و باستانی استان برخلاف آنچه تصور می‎شود، در منطقه جنوب غربی گنبدکاووس قرار دارد.

وی ادامه داد: انتظار می‎رود میراث فرهنگی، این شهر تاریخی را که مشتمل بر یک‌هزار و 200 هکتار وسعت دارد، مورد توجه ویژه و خاص خود قرار دهد.

به گفته قناعت توجه به این میراث‎ ارزشمند گردشگری در استان، علاوه بر اثرات مثبت اجتماعی موجب رونق اقتصادی استان می‌شود.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول