اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

کار فرهنگی زیرساخت تمامی امور تلقی شود

فرماندار شهرستان سنندج گفت: کارها و اقدامات فرهنگی باید زیرساخت تمامی امور در جامعه تلقی شود.

کار فرهنگی زیرساخت تمامی امور تلقی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج اظهار داشت: نهادینه کردن برخی امور همانند مباحث فرهنگی در جامعه نیازمند عزم عمومی و ملی است و یک دستگاه اجرایی به تنهایی قادر به انجام این مهم نیست.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ اساس کار در هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: ماهیت کار فرهنگی با فعالیت در سایر حوزه‌ها بسیار متفاوت است و انجام امورات فرهنگی تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر و اساسی‌تری را می‌طلبد.

فرماندار شهرستان سنندج تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم مشکلات مربوط به حوزه فرهنگی را برطرف کنیم شاهد حل و فصل مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی و سیاسی هم خواهیم بود.

وی کار فرهنگی را زیرساخت تمامی امور خواند و افزود: کار فرهنگی باید پاسداشت و حافظ باورها و اعتقادات دینی و مذهبی ما باشد.

میرزایی‌اصل خاطرنشان کرد: تئوری‌پردازی و سخنرانی بخشی از کار فرهنگی است و نباید تمامی اقدامات در این حوزه تنها در این بخش خلاصه شود بلکه باید در راستای ایجاد و شکل‌گیری کار فرهنگی فعالیت شود.

وی شکل‌گیری کار فرهنگی را نیازمند ایجاد باور در مردم دانست و اظهار داشت: برای ایجاد باور در مردم نیاز به شناخت و شناسایی جامعه هدف است.

میرزایی‌اصل در رابطه با بحث عفاف و حجاب نیز اظهار داشت: از آنجا که از جمعیت 460 هزار نفری سنندج 70 هزار نفر آن را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند بنابراین آموزش و پرورش در تبیین فلسفه حجاب و عفاف بسیار تاثیرگذار است.

فرماندار شهرستان سنندج ادامه داد: در ابتدا باید پوشش معلمان و مربیان، مدیر و معاون مدرسه مورد بررسی قرار گیرد سپس می‌توان در خصوص نحوه پوشش دانش‌آموزان اظهار نظر کرد.

میرزایی‌اصل نحوه پوشش معلمان و مدیران و سایر کادر مدارس را نامناسب خواند و عنوان کرد: در جلسه آینده شورا مسئولان آموزش و پرورش ناحیه‌های یک و 2 سنندج باید گزارش کاری در خصوص نحوه پوشش معلمان و سایر کارکنان مدارس آماده و ارائه کنند.

گاهی اصالت ابزاری برای توفیق سیاسی می‌شود

وی با بیان اینکه گاهی بعضی از مفاهیم مورد استفاده ابزاری عده‌ای قرار می‌گیرند، تصریح کرد: متاسفانه اصالت گاهی ابزاری برای توفیق سیاسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون زبان کردی بسیاری از واژه‌های آن فارسی شده و تنها لهجه آن کردی است ولی هیچ‌ کسی در این رابطه حساسیتی نداشته و مطرح نکرده است.

فرماندار شهرستان سنندج عنوان کرد: جای بسی تاسف است که بسیاری از واژه‌های قدیمی و اصیل زبان کردی به فراموشی سپرده شده است و عده‌ای تنها برای رسیدن به موفقیت سیاسی خود از لباس و زبان کردی استفاده و دیگر برای حفظ آن هیچ کار و اقدامی نکردند.

میرزایی‌اصل خاطرنشان کرد: باید از فرهنگ و باورهای بومی و محلی خود در مقابل ناهنجاری‌ها و هجمه‌های دشمنان حمایت و دفاع کنیم.

وی یادآور شد: در بسیاری از عرصه‌ها همانند تحریم اقتصادی در مقابل دشمن به خوبی مقابله کردیم بنابراین در حوزه فرهنگی نباید غفلت کنیم و در این عرصه هم باید موفق شویم.

انتهای پیام/79003/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول