اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) صورت گرفت

ارائه 5 طرح و نقش فرهنگی اسلامی در پایگاه نو رنگ

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) پایگاه نو رنگ پنج طرح فرهنگی و اسلامی ویژه این روز را به مخاطبان عرضه کرد.

ارائه 5 طرح و نقش فرهنگی اسلامی در پایگاه نو رنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پایگاه «نورنگ» یک پایگاه اطلاع رسانی آثار هنری اسلامی است که برای گرامیداشت سال‌روز ازدواج «حضرت علی (ع)» و «حضرت فاطمه زهرا (س)» پنج طرح و نقش اسلامی با محوریت این ازدواج خجسته را به صورت رایگان به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.

پایگاه «نورنگ» که زیر نظر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور فعالیت می‌کند، در عرصه اطلاع رسانی اسلامی و بومی، به ارائه جلوه‌های بصری در زمینه‌هایی مانند میز کار مجازی کاربران ویندوز، قالب‌های وبلاگ، پس زمینه‌های پاورپوینت و... می‌پردازد.

پنج طرح و تصویر منتخبی که به مناسبت این پیوند آسمانی در اختیار کاربران قرار گرفته است بسیار منحصر به فرد و ویژه است.

سه اثر از این پنج طرح ویژه در تصاویر پس زمینه و دو اثر دیگر نیز در قالب پاورپوینت هستند که دسترسی مخاطبان را به این طرح‌ها بیش از پیش آسان می‌کند.

در این طرح‌ها، مفاهیم والای ازدواج مانند تعالی، پیوند و همراهی، هم رنگی و یگانگی موج می‌زند و همچنین تصاویر کاشی‌کاری‌ها، نقوش اسلیمی و حروف نگاری به چشم می‌خورد که نام آن دو بزرگوار بر روی آن نقش بسته است.

پایگاه نو رنگ اهداف گوناگونی را دنبال می‌کند که در این راستا می‌توان از به‌روز رسانی و عرضه طرح‌های اسلامی، بهره‌برداری از حامل‌های رایج تصویری برای دیده شدن نمادها، الگوها و اجزاء تصویری حامل میراث معنوی و اخلاقی نام برد.

از دیگر اهداف این پایگاه، همگانی سازی تولید زمینه‌های تصویری مبتنی بر انگاره‌ها و تعالیم دینی و تاریخی این مرز و بوم، ظرفیت‌سازی برای پیام‌های فرهنگی، اخلاقی و انتقال آن‌ها به زبان تصویر، هدایت به فضای ناخودآگاه ذهنی و پنهان شده در قالب‌های تصویری رایج در فضای مجازی و... می‌توان اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از طرح‌ها و نقوش اسلامی از پایگاه نو رنگ به عنوان یک منبع مناسب با آدرس اینترنتی http://www.noorang.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/78005/ر20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول