اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی فارس:

مدیریت واحد شهری مشکلات بسیاری را برطرف می‌کند

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: مدیریت واحد شهری می‌توانست بسیاری از مشکلات اجتماعی و شهری را مرتفع کند.

مدیریت واحد شهری مشکلات بسیاری را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیروس سجادیان عصر امروز در صحن شورای اسلامی این شهر، اظهار داشت: افرادی که نماینده مردم در شورا هستند وظایف و اهداف خود در حوزه شهری را بازبینی کرده و در هر جا پلیس در تحقق این اهداف نقشی داشت با ما مطرح کنند تا آن را عملیاتی کنیم.

وی افزود: آوازه شیراز در دنیا به گونه‌ای است که بسیاری ایران را با شیراز می‌شناسند و این شهر از هر نظر باید جایگاهی در خور شان پایتخت فرهنگی ایران و سومین حرم اهل بیت (ع) داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس ادامه داد: در سال 76 المانی در ورودی شهر جانمایی شده بود که بیش از معرفی شیراز به یادمان شیطان‌پرستی شباهت داشت.

سجادیان تصریح کرد: زمانی این المان را جاکن کرده و به دور انداختیم با هیچ اعتراضی مواجه نشدیم و پی بردیم که این اثر بی‌نام‌و‌نشان متولی نیز نداشت.

وی در ادامه به بیان مثال‌هایی از به هم پیوستگی مسائل و معضلات شهری و آسیب‌های اجتماعی پرداخت و بیان کرد: حاشیه‌نشینی در شهر شیراز بیداد می‌کند و به سبب آن که این معضل متولی واحدی ندارد، آسیب‌های متعددی از این ناحیه به وجود آمده و جرائم بسیاری در این مناطق رقم می‌خورد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس ابراز داشت: آمار افاغنه غیرمجاز در شیراز تکان دهنده است و تعداد افراد دارای شناسنامه اعتیاد در نیروی انتظامی کسر بزرگی از جمعیت را تشکیل می‌دهد.

سجادیان در ادامه گفت: حدفاصل میدان امام حسین - نمازی شاهد توقف خودروها در کنار تابلوی حمل با جرثقیل هستیم اما عموم این افراد نه مزاحم هستند و نه خیابان‌گرد بلکه به سبب مراجعه به پزشک بیمار خود را از شهرستان به شیراز آورده و در کنار مطب توقف می‌کنند.

اقدامات صحیح شهری الزام به برخورد انتظامی را کاهش می‌دهد

وی اضافه کرد: پلیس از سویی باید جامعه‌محور و مردم‌دار باشد و از طرفی الزام به اجرای قانون دارد و در مورد خودروهایی که در خیابان زند توقف می‌کنند باید پارکینگ کافی وجود داشته باشد تا پلیس بتواند بین متخلفان و افراد مضطر تفکیک قائل شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در همین زمینه مثال دیگری ذکر و اضافه کرد: فرق است بین آن کسی که در ماه رمضان به طور علنی نوشیدنی را سر می‌کشد و همراهان مسافر بیماری که در گوشه‌ای پنهانی غذا می‌خوردند.

سجادیان تصریح کرد: کارهایی را که می‌توان با قول لیّن و اقدامات متفکرانه انجام داد نباید به گونه‌ای مکانیکی و خشک اجرا کرد که بدبینی و دلگیری مردم از نظام و انقلاب را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات صحیح مدیریت شهری کاهش الزام به برخورد انتظامی را در پی دارد، گفت: اگر برای مسافران شهرستانی و همراهان بیمار مکان حمل و نقل، پارکینگ، وسایل تردد مناسب به مرکز شهر فراهم آید الزام اقدامات انتظامی به حداقل می‌رسد.

به گزارش فارس، در این جلسه از سرهنگ صفدر مودب جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیراز و غلامحسن طاهری رئیس پلیس راهور شیراز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول