اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره‌کل بهزیستی ‌کرمان صورت گرفت

برگزاری مراسم بزرگداشت هفته ملی کودک در بافت

مراسم بزرگداشت هفته ملی کودک توسط اداره‌کل بهزیستی استان کرمان در پارک شهر بافت برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت هفته ملی کودک در بافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، مراسم بزرگداشت هفته ملی کودک همزمان با روز جهانی کودک با شعار «‌زنده باد کودکی‌، زنده باد زندگی» در پارک شهر‌‌ بافت‌ برگزار شد.

رضا عباسی، مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان در این مراسم به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات بهزیستی در مورد کودکان پرداخت و گفت‌: 31 هزار کودک در 600 مهد‌کودک و زیر نظر 2 هزار و 500 مربی در سراسر استان کرمان مشغول فراگیری آموزش‌های لازم پیش از دبستان هستند.

وی با بیان اینکه بهزیستی به منظور استفاده تمام‌ کودکان ‌از امکانات آموزشی برنامه‌ها و اهداف مشخصی را دنبال می‌کند‌، افزود: با وجود تمام‌ تلاش‌های صورت گرفته ‌و آمار بیان شده از حضور کودکان در مهد‌های کودک‌، تنها 10 درصد کودکان استان از امکانات آموزشی مهد‌های کودک استفاده می‌کنند‌.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان، آغاز به کار 72 مهد کودک شهری و روستایی در سطح استان از ابتدای سال آموزشی 93-92 را گام دیگر بهزیستی برای حضور کودکان در مکان‌های آموزشی برشمرد و بیان داشت‌: حضور 76 کودک معلول در مهد‌های کودک عادی و استفاده آنها از آموزش‌های تلفیقی در کنار سایر کودکان از اقدامات ارزشمند دیگری است که در استان رخ داده است.

عباسی با اشاره به 18 آدینه مهد در سطح استان کرمان در محل‌های برگزاری نماز جمعه، بیان کرد: این آدینه مهد‌ها فضایی برای نگهداری کودکانی است که والدینشان در فریضه نماز جمعه شرکت می‌کنند.

وی از طرح توزیع غذای گرم به عنوان طرح موفق‌ خبر داد و ابراز داشت: در این طرح مهد‌های کودکی که در مناطق محروم قرار دارند با توزیع یک وعده غذای گرم‌ به کودکان در راستای کاهش سوء‌تغذیه کمک می‌کنند‌.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان، توجه به بحث‌های آموزشی را از مباحث مهم مورد پیگیری در بهزیستی دانست و عنوان کرد: در سال گذشته به منظور آشنایی مربیان با آموزش‌ها و روش‌های روز آموزشی ویژه کودکان مهد‌های کودک هشت دوره آموزشی در سطح استان برگزار شده است و برنامه یکسان‌سازی محتوای آموزشی گروه سنی سه تا پنج سال در تمام‌ مهد‌های کودک در حال اجرا است.

عباسی خبر از اتصال 461 مهد کودک به شبکه مهدهای الکترونیک داد و گفت‌: کار اتصال مابقی مهد‌های کودک به شبکه مهد‌های الکترونیک در حال پیگیری است.

محمدعلی بهروز، فرماندار بافت نیز با تقدیر از فعالیت‌های بهزیستی در حوزه کودکان ‌اظهار داشت: ما در شهرستان بافت آماده‌ایم تا برای پوشش حداکثری کودکان در مهد‌های کودک با بهزیستی همکاری لازم را انجام دهیم‌.

به گزارش فارس؛ ‌برپایی سیاه چادر عشایر و تشکیل یک روستا مهد به صورت نمادین، راه‌اندازی غرفه مرکز بهداشت شهرستان بافت که به‌ کودکان آموزش‌های لازم را برای حفظ دهان و دندان ارائه می‌کرد و برپایی غرفه نقاشی با حضور کودکان و مسئولانی که به یاد دوران کودکی به نقاشی پرداخته بودند از فعالیت‌های جنبی‌ این مراسم بود.

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول