اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

تشریح برنامه‌های هفته کودک در بیجار/ 110 کودک عضو کانون بیجار هستند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار گفت: برنامه‌های متنوعی برای هفته کودک در بیجار برگزار می‌شود که مواردی از آنها والدین را با حقوق کودکان آشنا می‌سازد.

تشریح برنامه‌های هفته کودک در بیجار/ 110 کودک عضو کانون بیجار هستند

پروین دربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تبریک هفته ملی کودک، اظهار کرد: هدف از نامگذاری هفته کودک، توجه جامعه و نهادینه کردن حقوق کودکان در جامعه و توجه به تربیت آنهاست.

وی، روز جهانی کودک را فرصتی برای شناخت بهتر و معرفی جایگاه و نقش کودکان در جامعه بیان کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار تصریح کرد: کودکان امانتی الهی نزد ما هستند و بی‌توجهی به آنها به هویت ملی و آینده جامعه ایران آسیب خواهد رساند.

دربانی در ادامه به برنامه‌های هفته کودک در بیجار اشاره و بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب و سرگرمی ویژه کودکان، اجرای تئاتر و نمایش عروسکی، ایستگاه نقاشی و برگزاری جشن بادبادک‌ها از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی از دیگر برنامه‌های هفته کودک در بیجار را آموزش مسائل بهداشتی به کودکان با همکاری شبکه بهداشت، آموزش مسائل مذهبی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، آشنایی کودکان با میراث فرهنگی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی و آثار باستانی بیجار با همکاری اداره میراث فرهنگی برشمرد.

این مسئول در ادامه به آموزش مسائل امنیتی کودکان توسط کارشناسانی از سوی معاونت ناجا در مدارس اشاره کرد.

وی به اجرای نمایش گرگ‌نامه از نمایشنامه‌های برتر کشوری در این هفته در بیجار اشاره کرد و گفت: برگزاری اینگونه نمایش‌ها به آگاه‌سازی جوانان کمک می‌کند.

دربانی، هدف اصلی از برگزاری هفته ملی کودک و اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته را معطوف نمودن توجه جامعه به حقوق و ارزش کودکان عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه هفته ملی کودک با شعار "زنده باد کودکی، زنده باد زندگی" برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امید است با محوریت این شعار و با برگزاری برنامه‌ها با عناوین متنوع و مختلف حقوق کودکان به بزرگسالان یادآوری شده و توجه بیش از پیش به کودکان شود.

وی تصریح کرد: ایجاد فضاهای شور و هیجان و نشاط و امید در این هفته به طور ویژه در ارتباط با کودکان و رویکرد دادن به خانواده‌ها که چه تهدیدها و خطراتی در کمین کودکان است، از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است.

عضویت 1100 نفر در کانون پرورش فکری کودکان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار از عضویت حدود هزار و 100 نفر در این کانون خبر داد و گفت: از این تعداد 250 نفر عضویت فعال دارند که امید است تعداد بیشتری از نوجوانان برای یادگیری و گذران اوقات فراغت خود به نحو مطلوب به عضویت این کانون درآیند.

دربانی، فعالیت‌های این مرکز را در 36 حوزه هنری فرهنگی، هنری، ادبی و دینی بیان کرد و گفت: این مرکز آموزش‌های غیررسمی و مکمل آموزش و پرورش را پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: این کانون دارای کلاس‌هایی نظیر  نقاشی، سفالگری، قصه‌گویی، ساخت انیمیشن و فیلم کوتاه و  تئاتر عروسکی و نمایش خلاق و ... است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار در پایان اذعان کرد: ضمیر کودکان پاک و آماده دریافت هر گونه آموزش‌های مذهبی، دینی، اخلاقی و تربیتی است و توجه خانواده‌ها به کودکان از هر نظر می‌تواند در راستای رشد و تعالی آنها کمک بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/79015/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول