اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارداق:

کتابخوانی عاملی مؤثر در ارتقای فرهنگ جامعه است

امام جمعه ارداق گفت: کتابخوانی به عنوان بخشی از نظام آموزشی عاملی مؤثر در ارتقای فرهنگ جامعه است.

کتابخوانی عاملی مؤثر در ارتقای فرهنگ جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام اسحاق‌علی بیگدلو ظهر امروز در بیستمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا اظهار داشت: تزریق کتاب‌های متنوع، مفید، جذاب و دارای بار محتوایی غنی، تعداد مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری یکی از نیازهای مهم جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان طراحی سیر مطالعاتی در موضوعات مختلف و با تنوع مناسب است.

امام جمعه ارداق تصریح کرد: لزوما هر کتابی مفید نیست و گاهی در بازار کتاب، کارهایی به ظاهر فرهنگی اما با مقاصد سیاسی و انحرافی دیده می‌شوند که باید به این موضوع توجه جدی‌تری شود و کتابخانه‌ها به عنوان بازوان فرهنگی جامعه کتاب‌های مفید و پرمحتوا در عین حال جذاب و مناسب رده‌های سنی مختلف را برای آن‌ها فراهم کنند.

بیگدلو ابراز داشت: از آموزش و پرورش تا دستگاه‌های ارتباط جمعی و تبلیغاتی اعم از مطبوعات و صدا و سیما در ترویج کتاب‌خوانی مسئول هستند که لازم است در این زمینه به ویژه در روستاها و مناطق دورافتاده وارد عمل شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بحث توسعه مطالعه در مناطق دورافتاده باید به صورت جدی پیگیری شود زیرا انجام فعالیت فرهنگی در این مناطق از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و از بروز بسیاری مشکلات و آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

امام جمعه ارداق برگزاری نمایشگاه های کتاب در سطح روستاها، راه‌اندازی کتابخانه‌های مدارس، برگزاری نشست‌های نقد و معرفی کتاب را از جمله اقدامات مناسب و مؤثر در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی ذکر کرد.

وی با اشاره به تأکیدات دین در بحث علم‌آموزی افزود: بی‌شک دینی که اساسش بر رشد و تعالی روح و ارزش‌های والای انسانی است، توصیه‌های بسیاری به مطالعه و خواندن دارد زیرا انسان با تفکر و تأمل در جهان خلقت و نشانه‌های متعدد عظمت آن بیشتر به کوچکی خود پی می‌برد و در می‌یابد که در چه جهان گسترده و با چه ارتباط و نظم گسترده‌ای روبرو است.

بیگدلو ادامه داد: مطالعه و تأمل در مورد خداوند متعال سبب می‌شود انسان به صورتی عمیق‌تر و روشن‌تر به موقعیت و جایگاه خود پی ببرد و از این طریق است که انسان درمی‌یابد کسی هست که اصل هر چیزی از اوست و خود را به صورتی کامل وابسته به آن می‌بیند.

امام جمعه ارداق در پایان بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌ها و برنامه‌های هفته کتاب و جلب همکاری امامان جمعه و جماعت در اطلاع‌رسانی این حوزه تأکید کرد.

بیستمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا با حضور فرماندار بویین زهرا، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، شهرداران، بخشداران، دهداران و نمایندگان آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان بویین زهرا و تعدادی از اعضای منتخب کتابخانه‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/77003/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول