اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان مطرح کرد

عضویت 50 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به ظرفیت‌های بالای کتابخوانی در استان گفت: 50 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کردستان عضو هستند.

عضویت 50 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی صبح امروز در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: متولیان فرهنگی وظیفه‌ای سنگین بر دوش دارند و باید استعدادهای نهفته فرهنگی در استان را شکوفا کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در فرهنگی نامیدن استان کردستان عنوان کرد: بر این اساس توجه به بعد فرهنگی در کردستان باید در زمره فعالیت‌های تمام دستگاه‌ها باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با تاکید بر لزوم رونق فرهنگ مطالعه در استان ادامه داد: مطالعه از نیازهای ضروری هر جامعه‌ای محسوب می‌شود که باید در بطن جامعه نهادینه شود.

وی توجه به کتابخوانی را از ارکان توسعه فرهنگی ذکر کرد و گفت: باید با اجرای برنامه‌های کاربردی و اثرگذار توجه جامعه را به کتاب و ضرورت مطالعه جلب کرد.

احمدی با اشاره به عضویت 50 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی کردستان تصریح کرد: این میزان عضویت زیبنده استان فرهنگی کردستان نیست و باید بیش از این میزان باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بر لزوم توسعه زیربنای کتابخانه‌ها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر کردستان با مشکل کمبود زمین برای ساخت کتابخانه مواجه است و خیرین و مسئولان باید در راستای حمایت از این نهاد فرهنگی وارد میدان شوند.

وی نقش خیرین را در توسعه بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: توجه به کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی فرهنگی و اثرگذار در ارتقای بصیرت و آگاهی دارای اجر اخروی است.

گفتنی است، استان کردستان در حال حاضر دارای 44 کتابخانه عمومی نهادی و 39 کتابخانه عمومی مشارکتی نزدیک به 25 هزار متر مربع زیربنا است.

انتهای پیام/79001/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول