اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس نیاز منطقه

پزشکان متخصص رشته‌های مختلف به آبادان اضافه شدند

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به مطالبات به حق مردم، پزشکان متخصص رشته‌های مختلف بر اساس نیاز منطقه به آبادان اضافه شدند.

پزشکان متخصص رشته‌های مختلف به آبادان اضافه شدند

نصرالله حسونی بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: بعد از پیگیری‌های مکرر معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان، با توجه به مطالبات به حق مردم و البته مراجعه بیش از 44 هزار نفر به اورژانس بیمارستان آیت‌الله طالقانی و حدود 65 هزار نفر به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان در چند ماه گذشته، پزشکان متخصص به آبادان اضافه شدند.

وی با اشاره به اضافه شدن پزشکان متخصص به مجموعه پزشکان آبادان، اضافه کرد: برای نخستین بار متخصصان طب اورژانس به شهرستان اضافه شده و پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب نیز از یک نفر به دو نفر افزایش یافت، ضمن اینکه یک پزشک رادیولوژیست و یک ارتوپد زن نیز به جمع پزشکان متخصص شهرستان پیوستند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان در همین خصوص اضافه کرد: معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در امر توزیع پزشک متخصص سیاست‌گذار نبوده و در واقع سیاست‌های کلان وزارت بهداشت را پیاده می‌کند.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای اضافه شدن پزشک متخصص به منطقه از زمان شکل‌گیری دانشکده علوم پزشکی آبادان، عنوان کرد: در این مدت کوتاه آغاز به کار دانشکده علوم پزشکی آبادان، نیروهای متخصصی بیش از 30 سال گذشته در رشته‌های مختلف به این منطقه آمده و 60 پزشک متخصص جذب شده و در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشکده مشغول به فعالیت هستند.

بحرینی خاطرنشان کرد: جذب و توزیع پزشکان متخصص برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان در بیمارستان‌های آموزشی و غیرآموزشی دانشگاهی بوده و الزام و تعهدی را برای به کارگیری آنها در بیمارستان‌هایی که خارج از مجموعه دانشکده علوم پزشکی فعالیت می‌کنند، ایجاد نمی‌کند.

وی از همکاری معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیمارستان‌هایی که زیرمجموعه این دانشکده نیستند تا به امروز خبر داد و تصریح کرد: تا به امروز اگر همکاری با بیمارستان‌های خارج از حیطه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان صورت گرفته، در راستای رفع مشکلات درمانی مردم منطقه بوده و بیشتر پزشکان شاغل در بیمارستان‌های غیردانشگاهی توسط معاونت درمان این دانشکده جذب و تامین شده‌اند.

*بیمارستان نفت آبادان خود موظف به تامین پزشک مورد نیازش است

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان ادامه داد: هر چند که تاکنون معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان همکاری خوبی در این خصوص داشته است اما بیمارستانی مثل بیمارستان نفت آبادان خود موظف به تامین پزشک مورد نیازش است و البته تا به امروز سیاست معاونت درمان این دانشکده با توجه به رفاه حال مردم و تقویت خدمات درمانی، مانعی برای جذب پزشکان متخصص و حتی فوق‌تخصص که در حال حاضر بدون پروانه کار در آبادان مشغول به فعالیت در بیمارستان نفت هستند، نبوده است.

وی اضافه کرد: دانشکده علوم پزشکی آبادان برحسب نیاز شهرستان‌ها، نیروهای متخصص خود را از وزارت بهداشت درخواست کرده و نقشی در انتخاب جنسیت متخصصان نداشته و این نیروها براساس تعداد فارغ‌التحصیلان و البته تقاضای دانشگاه‌های سراسر کشور در همان سال توزیع می‌شوند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به هر حال مراجعه نزدیک به 7 هزار نفر به درمانگاه بیمارستان آیت‌الله طالقانی و بیش 3 هزار نفر به درمانگاه شهید بهشتی آبادان از ابتدای سال 92 تا کنون، گواه حجم بالای فعالیت بخش درمان در منطقه است.

بحرینی در پایان خاطرنشان کرد: ضمن استقبال از تمام انتقادات و پیشنهادات سازنده، تمام سعی و تلاش خود را به کار بسته تا گوشه‌ای از مشکلات بهداشت و درمان را با توجه به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به درخواست‌ها و مطالبات مردم، مرتفع کنیم.

انتهای پیام/72001/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول